بازداشت زن یزدی که آبروی زنان را در شهر می برد/ عکس های خصوصی لو رفت

سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر شد و عنوان داشت که شخص یا اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از تصاویر شخصی و مدارک هویتی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه جعلی و مزاحمت برای وی کرده‌اند.

انتقام جویی دوست قدیمی در فضای مجازی

به گزارش رکنا، وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات ارائه شده، کارشناسان پلیس فتا توانستند با اقدامات فنی و پلیسی، عامل ایجاد مزاحمت که دوست سابق او بود را شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: متهم در جریان بازجویی اولیه ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی شد ولی پس از مشاهده ادله جرم و مواجه حضوری با شاکی لب به سخن گشود و گفت که شاکی دوست قدیمی من بوده که بر سر موضوعی مشاجره و قهر کردیم و با این کار خواستم از او انتقام بگیرم.

وی اظهار داشت: ایجاد هویت‌های مجازی و غیرواقعی در فضای مجازی سبب شده مجرمان یا کاربران فضای مجازی خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا بگذارند، این افراد معمولاً گمان می‌کنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی مورد مؤاخذه، سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکل اقدام کنند.

کدخبر: 749914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟