خودسوزی مرد شیشه ای جلوی چشمان اشکبار فرزندانش / در مشهد رخ داد

به گزارش رکنا،‌ هنوز مسافت زیادی از خانه ام دور نشده بودم که با تماس تلفنی پسرم هراسان و وحشت زده به خانه بازگشتم.

فرزندانم مانند بید می لرزیدند و همسرم در حالی که ظرف 4 لیتری بنزین را در دست داشت قوطی کبریت را از جیبش بیرون آورد و اقدام به خودسوزی کرد.

زن 36 ساله که مدعی بود توهمات شیشه ای همسرش روزگارش را به نابودی کشیده است، درباره سرگذشت تلخ خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری آبکوه مشهد گفت: من هم مانند خیلی از کودکان دیگر از همان دوران کودکی بدشانس بودم و سرنوشتم با فراز و نشیب های زندگی مادرم تغییر کرد. تازه به دنیا آمده بودم که پدرم را از دست دادم.

زندگی با توهمات مرد شیشه ای

در آن زمان مادرم مجبور شد برای سیرکردن شکم چهار فرزندش که من آخرین آن ها‌ بودم به کارگری در مغازه مردم بپردازد. در همین حال بود که عمویم از مادرم خواستگاری کرد و او را به عقد خودش درآورد درحالی که 17 سال از مادرم بزرگ تر بود ولی مادرم چاره ای جز ازدواج نداشت چرا که نمی توانست هزینه های زندگی ما را تامین کند. خلاصه در میان همین آشفته بازار زندگی، به تحصیلاتم ادامه دادم و در رشته پرستاری وارد دانشگاه شدم اما هنوز ترم اول تحصیلم به پایان نرسیده بود که به اصرار عمو و مادرم مجبور شدم به خواستگاری جوانی پاسخ مثبت بدهم که تا کلاس سوم راهنمایی تحصیل کرده بود و به سنگ کاری ساختمان اشتغال داشت.

مادرم معتقد بود عمویم نمی تواند هزینه های سنگین تحصیل مرا در دانشگاه غیردولتی پرداخت کند و به همین دلیل باید با «مرادعلی» ازدواج کنم تا حداقل هزینه های تحصیلم را بپردازد.

خلاصه من در حالی ازدواج کردم که هیچ علاقه قلبی به مرادعلی نداشتم. همزمان با پایان تحصیلاتم صاحب یک پسر شدم و به زندگی مشترک با او ادامه دادم. حالا در یکی از بیمارستان ها نیز کار می کردم تا زندگی ام سروسامانی بگیرد اما در همین روزها بود که سرنوشت سیاهم بار دیگر خودنمایی کرد چرا که متوجه شدم همسرم به مصرف مواد مخدر صنعتی آلوده شده است. به همین دلیل افکارم به هم ریخت و زندگی ام در سراشیبی سقوط قرار گرفت. با وجود این، همه همتم را به کار گرفتم و بعد از چندین ساعت گفت وگو با همسرم او را به مرکز ترک اعتیاد بردم تا از چنگ این هیولای وحشتناک نجاتش بدهم. بالاخره مرادعلی اعتیادش را کنار گذاشت و در خانه از پسرم نگهداری می کرد تا من با خیالی آسوده سرکار بروم. اما این وضعیت نیز شش ماه بیشتر طول نکشید چرا که همسرم دوباره و به صورت پنهانی مصرف مواد مخدر را آغاز کرده بود. من زمانی به این ماجرا پی بردم که در همین روزها دخترم به دنیا آمد. چند بار تصمیم به طلاق گرفتم اما خیلی زود این افکار را دور می ریختم و حاضر نمی شدم فرزندانم سرنوشت تلخی پیدا کنند و زیر دست دیگران بزرگ شوند، به همین دلیل مجبور شدم به این زندگی آشفته ادامه بدهم ولی اعتیاد همسرم به موادمخدر صنعتی از نوع شیشه موجب شده بود تا رفتارهای غیرمتعارف و خطرناکی داشته باشد.

شوهرم به خاطر شیشه مرا زنی بدکاره می دانست

زمانی که توهم ناشی از مصرف شیشه وجودش را فرا می گیرد مرا زنی بدکاره می خواند و با همین تهمت های ناروا کتکم می زند. این رفتارهای وحشتناک تا حدی پیش رفت که دیگر وقتی از سرکار به خانه بازمی گشتم هر لحظه وجودم می لرزید و منتظر چهره خشن و عصبانی او می ماندم! دیگر این شرایط برایم بسیار دردآور شده بود که تصمیم گرفتم به همراه فرزندانم در طبقه بالای منزلمان زندگی کنم و همسرم نیز در طبقه پایین پای بساط مواد مخدرش بنشیند. با وجود این، همسرم از تهمت های ناروا و کتک کاری هایش دست برنداشت و همچنان مرا آزار می داد تا این که یک روز وقتی از سرکار به خانه بازگشتم او دوباره و با یک تهمت زشت سیلی محکمی به صورتم نواخت.

من هم با حالت قهر خانه را ترک کردم و بیرون رفتم اما هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودم که پسرم با من تماس گرفت و درحالی که به شدت اشک می ریخت به من التماس کرد که زودتر به خانه بازگردم. خیلی ترسیدم و هراسان و سراسیمه به خانه بازگشتم. فرزندانم در گوشه اتاق اشک ریزان به خود می لرزیدند و مراد علی نیز درحالی که ظرف چهار لیتری بنزین را روی فرش ها ریخته بود قوطی کبریت را از جیبش بیرون کشید تا خانه را آتش بزند. ناخودآگاه به پایش افتادم و با هزاران ترفند و خواهش او را آرام کردم که دست از این کار خطرناک بردارد. حالا هم به کلانتری آمده ام تا ...

بررسی کارشناسی پرونده این زن جوان با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه) توسط مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی کلانتری آغاز شد.

کدخبر: 746632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟