شمشیرزن سامورایی در مشهد با شلیک پلیس کشته شد + عکس

به گزارش رکنا، ساعت 7 صبح روز دوشنبه گذشته، اهالی خیابان شهید قربانی در منطقه  التیمور مشهد با پلیس 110 تماس گرفتند و از رفتارهای نابهنجار سرنشینان یک دستگاه وانت پیکان خبر دادند که به طرز وحشتناک و با سرعت سرسام آور در حرکت بود. در پی دریافت این خبر، بلافاصله عوامل گشت خودرویی کلانتری پنجتن مشهد، عازم منطقه معروف به «شیخ حسن» شدند و در مسیر تردد وانت پیکان قرار گرفتند. 

آن‌ها خودرویی را مشاهده کردند که با صدای ناهنجاری روی رینگ حرکت می کرد و بار کابل برق داشت. ماموران انتظامی وقتی متوجه شدند که خودرو پلاک انتظامی نیز ندارد به راننده آن فرمان «ایست» دادند اما راننده جوان با دیدن خودروی پلیس، پدال گاز را فشرد و بر سرعت خودرو افزود. نیروهای گشت که دیگر یقین داشتند با دزدان کابل روبه رو شده‌اند بی درنگ به تعقیب خودرو پرداختند چرا که ابزار سرقت نیز در قسمت بار خودرو به چشم می خورد اما راننده و سرنشین پیکان وانت توجهی به اخطارهای پلیس نداشتند و با عبور هولناک از لابه لای خودروها به دنبال راه گریزی بودند تا از چنگ پلیس فرار کنند.

با وجود این ،ماموران انتظامی که با دستورات سلسله مراتب فرماندهی، همه تلاش خود را برای مبارزه با یغماگران اموال مردم به کار گرفته بودند، همچنان به تعقیب متهمان به سرقت خودروی بدون پلاک ادامه دادند تا این که ناگهان وانت پیکان در حاشیه خیابان متوقف شد و سرنشین آن گریخت. ولی راننده جوان که فرصت فرار نیافته بود، شمشیر بزرگی را از درون خودرو برداشت و برای آن که راه فرار باز کند به سمت مامور انتظامی هجوم برد. 

در این لحظه، مامور انتظامی با شلیک 3 تیر هوایی به فرد مهاجم اخطار داد که شمشیر سامورایی خود را رها کند و تسلیم قانون شود اما او در حالی که شمشیر وحشتناکی را در دست می فشرد باز هم به سوی  نیروهای انتظامی حمله ور شد تا خود را از معرکه نجات  دهد. در همین حال بود که مامور انتظامی پای مهاجم مسلح را هدف گرفت و به ناچار ماشه سلاح را فشرد.

لحظاتی بعد جوان 26 ساله که خون آلود نقش بر زمین شده بود توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد و بلافاصله با نظر کادر درمانی تحت عمل جراحی قرار گرفت اما چندین ساعت تلاش پزشکان برای نجات متهم به سرقت، بی نتیجه ماند و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد.

با اعلام مرگ راننده پیکان وانت به قاضی ویژه قتل عمد، بلافاصله قاضی «محمود عارفی راد» عازم مرکز درمانی شد و به تحقیق در این باره پرداخت. بررسی های مقدماتی  حاکی از آن بود که متهمان تحت تعقیب، اموال مشکوک به سرقت را حمل می کردند. این درحالی بود که در بازرسی از داخل خودرو مقادیر زیادی کابل برق ، قیچی های بزرگ برش کابل های فشار قوی و یک جفت پلاک خودرو کشف شد و به همراه شمشیر بزرگی که متهم به سرقت با آن به نیروهای انتظامی حمله کرده بود به کلانتری پنجتن انتقال یافت تا بررسی های بیشتر در این باره صورت گیرد.

از سوی دیگر نیز با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی «عارفی راد» تلاش پلیس برای دستگیری متهم فراری این پرونده آغاز شد و ماجرای شلیک نیز تحت بررسی های تخصصی و کارشناسی قرار گرفت. این گزارش حاکی است، روز گذشته جسد این جوان 26 ساله پس از انجام معاینات دقیق در پزشکی قانونی، تحویل خانواده اش شد. در همین حال به گفته قاضی ویژه قتل عمد مشهد، تحقیقات قضایی در حالی ادامه دارد که درباره سوابق متهم به سرقت فراری نیز بررسی صورت می گیرد.

فرمانده انتظامی مشهد نیز پس از وقوع این حادثه، به اقتدار پلیس برای برخورد قاطع با مجرمان و خلافکاران اشاره کرد و گفت: جان برکفان نیروی انتظامی، برای حفاظت از جان، مال و ناموس مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و برای مبارزه با «مخلان امنیت» از جان خود نیز می گذرند. از سوی دیگر هم در برابر مجرمان با تمام اقتدار ایستاده اند و در صورتی که خلافکاران و قانون شکنان به اقدامات مجرمانه خود ادامه دهند از اختیارات قانونی برای شلیک گلوله استفاده خواهند کرد. سرهنگ حسین دهقان پور به هنجارشکنان و سارقان هشدار داد: مسیر درست زندگی را برگزینند و دست از اعمال خلاف قانون بردارند چرا که پلیس جلوه ای از «اقتدار» برای باورمندان به «امنیت» است و اجازه عرض اندام به قانون شکنان را نخواهد داد.

سجادپور

کدخبر: 746208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟