دستگیری جویندگان گنج نفیس در کلیبر

2 متهم در کلبیر به دنبال گنج بودند. عاملان کشف گنج دستگیر شدند. ابزارآلات مورد استفاده برای کشف گنج ضبط شد. گنج، مجموعه‌ای است که از اشیای با ارزشی تشکیل شده و معمولاً پنهان یا گم‌گشته است. گنج در باستان‌شناسی، به اکتشافی گفته می‌شود که در یک مکان حداقل دو قطعهٔ نقدی یافت شود.

سرهنگ کاظم داداشی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: به دنبال گزارشات مردمی مبنی انجام حفاری غیر مجاز توسط عاملان حفاری غیرمجاز در  شهرستان کلیبر، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی محل موردنظر شناسایی شد.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: طی این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی  شهرستان انجام شد، دو عامل حفاری غیرمجاز که در حال حفاری برای کشف اموال تاریخی در اراضی ییلاقات کاردوجین و جندی‌شفق این شهرستان بودند، دستگیر و ابزارآلات مورد استفاده ضبط شد.

داداشی اظهار داشت: افراد خاطی به همراه  ابزارآلات ضبط شده به‌ عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و مراحل قانونی برابر مقررات انجام خواهد شد.

وی به مردم آذربایجان شرقی توصیه کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

کدخبر: 745861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟