مجازات اعدام برای دزدان طلافروشی کرج !

به گزارش رکنا،  ساعت 12 ظهر ۲۴ مرداد گزارش سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در خیابان بهشتی کرج به گشت‌های ویژه کلانتری 11کرج مخابره شد.

با اقدامات شبانه‌روزی پلیس آگاهی و با اینکه هیچ سرنخی از سارقان در دست نبود سرانجام اعضای این باند سرقت مسلحانه دستگیر و سلاح آنها نیز توقیف شد.متهمان پس از دستگیری و اعتراف روز گذشته از زندان به دادسرای جنایی کرج منتقل شدند و پرونده آنها از سوی قاضی محمد عنبری بازپرس شعبه یکم تحت رسیدگی قرار گرفت.

بازپرس عنبری در تشریح این پرونده به «ایران» گفت: سه متهم اصلی به نام‌های فرزاد، حاتم و محمد که بین 28 و29 سال دارند تحت بازجویی قضایی قرار گرفتند.

سارقان به انجام سرقت مسلحانه در شهرستان‌های شهریار، پاکدشت، تهران و شهرستان تفرش استان مرکزی اعتراف کردند.

یکی از متهمان به نام فرزاد که متهم ردیف اول این پرونده است در سال 95 در تهران به‌خاطر سرقت مسلحانه از یک صرافی دستگیر و به 10 سال حبس محکوم شده که بعد از 2 سال با قرار وثیقه از زندان بیرون آمده و دیگر برنگشته است. وی مدعی شد در زندان با یک سارق آشنا شده و نقشه سرقت از طلافروشی را با همدستی او طراحی کرده است سپس بعد از آزادی با دو دوستش قرار سرقت را گذاشتند دو متهم دیگر نیز مدعی بودند در روستای محل زندگی خود مشغول کشاورزی و دامداری بودند اما چون وضعیت معاش آنها خوب نبود تصمیم گرفتند برای یک شبه پولدار شدن دست به این سرقت بزنند.بازپرس عنبری گفت: با توجه به نوع سرقتی که متهمان مرتکب و باعث رعب وحشت مردم شده‌اند همچنین به کارگیری سلاح برابر با ماده 18 قانون مجازات اسلامی با اتهام محاربه روبه‌رو هستند. همچنین مالباخته مدعی است هشت کیلو طلا از وی سرقت شده اما سارقان اذعان دارند دوکیلو و 200گرم طلا دزدیدند. باتوجه به این تفاوت براساس قانون ما هر آنچه را که متهمان مدعی هستند ملاک قرار می‌دهیم اما در بحث رد مال قرار براین است با توجه به مستنداتی که مالباخته ارائه داده است به پرونده رسیدگی شود.

وی در ادامه به موضوع قانون بکارگیری سلاح اشاره کرد و گفت: متأسفانه دراین بخش ما با خلأ آموزش و آگاهی روبه‌رو هستیم بسیاری از متهمان فکر می‌کنند اگر با سلاح قلابی دست به سرقت بزنند در زمره سارقان مسلح محسوب نمی‌شوند این در حالی است که سلاح اسباب بازی هم حکم سلاح واقعی را دارد چون مالباخته در آن لحظه نمی‌داند اسلحه متهم غیرواقعی است و مرعوب می‌شود.

عنبری در پایان با تأکید بر اینکه مجازات سنگینی در انتظار افرادی است که بخواهند با اخلال درامنیت و ایجاد رعب وحشت دست به سرقت مسلحانه بزنند، گفت: بر همین اساس این متهمان در کمترین زمان ممکن در دادگاه محاکمه خواهند شد و مجازات سنگینی در انتظار آنان است.

کدخبر: 740441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟