پسر 17 ساله کارگاه تولید هروئین داشت ؟! / من بیگناهم

تولید هروئین در گیلاوند دردسرساز شد. تولید هروئین در ویلا باعث شد ماموران پلیس تحقیقات را آغاز کردند. پسر 17 ساله ای در جریان تولید هروئین بازدشت شد. پرونده تولید هروئین جنجالی شد و در ادامه بیشتر از تولید هروئین بخوانید.

رسیدگی به این پرونده از یک سال و نیم قبل آغاز شد .به  ماموران پلیس خبر رسید خانه ویلایی در گیلاوند تبدیل به کارگاه تولید مواد مخدر هروئین شده است. ماموران پلیس خانه ویلایی را تحت نظر گرفتند و چند متهم را بازداشت کردند. در این میان پسر ۱۷ ساله ای به نام امین که قصد داشت وارد ویلا شود نیز بازداشت شد.

 پرونده متهم به دادگاه انقلاب فرستاده شد اما امین چون زیر ۱۸ سال داشت پرونده اش به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران  که ویژه رسیدگی به جرائم متهمان زیر 18سال است فرستاده شده تا به اتهام مشارکت در تولید ۱۰۹ کیلوگرم هروئین از خود دفاع کند .

وقتی پسر نوجوان از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود در جایگاه متهم ایستاد جرمش را  گردن نگرفت.

 وی گفت :من اصلا از ماجرای تولید هروئین در خانه ویلایی هیچ اطلاعی نداشتم .دایی  کوچکم مدتی قبل فوت شد و دایی بزرگم به بیماری افسردگی مبتلا شده بود و به همین خاطر تریاک می کشید . آن روز به خانه ویلایی گیلاوند می‌رفتم تا به دایی ام سر بزنم و به او تریاک بدهم که یکباره ماموران پلیس مرا بازداشت کردند.

 قاضی گفت :پسر دیگری همراهت  بود او که بود؟ متهم پاسخ داد: او دوستم بود .من در یک بنگاه خرید و فروش ماشین کار می کردم .ماشینی را امانت گرفته بودم تا همراه دوستم به دایی ام سر بزنم که بازداشت شدم.

قاضی گفت :مأموران در گزارش اولیه اعلام کرده‌اند از داخل ماشین بوی مواد اولیه تولید هرویین به مشام می رسیده است .در این باره چه دفاعی دار؟

متهم پاسخ داد: پشت ماشین کود گیاهی بود و بویی که به مشام می‌رسید ناشی از همین بوده است.

 قاضی :اگر  از تولید مواد مخدر در خانه ویلایی خبر نداشتی کلید آنجا را چطور  در اختیار داشتی و می‌خواستی در ویلا را باز کنی؟

 متهم نوجوان: من کلید ویلا را  نداشتم،آیفون را زده بودم تا دایی ام در  را برایم باز کند که دستگیر شدم.

قاضی: کارت عابر بانک متعلق به یکی از متهمان دستگیر شده در اختیار تو بوده. در این باره چه دفاعی دار؟

متهم نوجوان : من از وجود کارت اطلاعی نداشتم.

 قاضی گفت :چند سیم کارت و گوشی از تو  کشف شده که یکی از آنها پیش شماره ۹۱۴ دارد که متعلق به ارومیه است. ردیابی گوشی نشان داده  شماره تلفن متعلق به فردی بوده که در زمینه خرید و فروش مواد اولیه هروئین فعالیت داشته است .در این باره چه می گویی؟

متهم نوجوان: گوشی متعلق به من بوده و  من هرگز با کسی که در ارومیه بوده هیچ تماسی نداشته ام .

قاضی گفت : تو  اهل کوهدشت هستی و چند متهم کوهدشتی نیز در آن ماجرا در خانه ویلایی بازداشت  شده‌اند .آنها را می شناختی ؟

متهم نوجوان:نه من اصلا نمی دانستم داخل خانه ویلایی چه کسانی هستند.باو رکنید من در این ماجرا هیچ دخالتی نداشتم.

 سپس وکیل پسرنوجوان به دفاع پرداخت و گفت: موکلم در هیچ جای پرونده به مشارکت در جرمش اعتراف نکرده است .او رفته بود تا به دایی اش سر بزند .از این رو تقاضای صدور حکم برائت برایش را دارم.

سپس مادر امین در حالی که اشک می ریخت وارد دادگاه شد و به قضات گفت :شوهرم چند سال قبل فوت کرده و من غیر  از امین یک فرزند معلول دارم .امین نان آور خانه مان  است و با کار کردن در یک بنگاه خرید و فروش ماشین خرج زندگی من و فرزند معلولم را تامین می‌کند .او در ماجرای تولید مواد هروئین دستی  نداشته است و  تقاضا دارم کمک کنید تا زودتر آزاد شود .

در پایان جلسه قضات دادگاه وی  را به پزشکی قانونی معرفی کردند تا کارشناسان درباره رشد عقلی وی  هنگام ارتکاب جرم اظهار نظر کنند. پس از اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی قضات برای امین حکم  صادر خواهند کرد.

کدخبر: 740284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟