واتس اپ مرد تهرانی هک شد / همه به حساب هکر شیاد پول ریختند

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا شرق استان تهران درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت:  در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر هک شدن واتس‌اپ که منجر به کلاهبرداری 50 میلیون  ریالی از  دوستان و اقوام وی شده بود، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی از شناسایی متهم خبر داد و گفت:  بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا متهم را که با هک کردن اپلیکیشن واتس‌اپ شاکی از طریق ارسال پیام‌هایی مبنی بر نیاز مالی برای مخاطبان وی ، موفق به کلاهبرداری به مبلغ 50 میلیون ریال از آنها شده بود شناسایی و دستگیر شد و با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد:  شهروندان برای گرفتار نشدن در چنین مشکلاتی پس از دریافت پیامک‌هایی از طرف دوستان و آشنایان مبنی بر درخواست مبالغی هر چند ناچیز، قبل از واریز مبلغ برای کمک به اقوام و دوستان خود حتما ابتدا با فرد مورد نظر تماس تلفنی برقرار نموده تا از واقعی بودن نیاز مالی وی مطلع گردند.

سرهنگ سلطان آبادی بیان داشت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می باشد.

کدخبر: 738598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟