بی آبرویی پدرشوهر و عروس در تهران/ پلیس پرده از راز برداشت

 سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت:یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت شخصی ناشناس از شماره‌ای معلوم با من تماس گرفته و عنوان داشت که شما در قرعه کشی رادیو گفتگو برنده کمک هزینه عتبات عالیات شده‌اید و سپس با ترفند و فریب مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال نمودن رمز دوم حساب بانکی  موجودی حساب را خالی کرده اند.

کلاهبرداری پدرشوهر با همدستی عروس به اسم رادیو گفتگو

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت:با توجه به شکایت صورت گرفته مراتب در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص گردید متهم با همکاری عروسش علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از هفتاد نفر تاکنون با همین روش و شگرد نموده‌اند که همچنان تعداد شکات در حال افزایش است.

این مقام انتظامی تشریح کرد:متهمین در ابتدا منکر بزه انتسابی شد که پس از روبرو شدن با مستندات جرم، چاره ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود ابراز ندامت و پشیمانی نمود و در نهایت پرونده به همراه مجرمین تحویل مراجع قضائی گردید.

سرهنگ موسوی در ادامه افزود: برقراری تماس‌های تلفنی و همچنین ارسال پیامک یکی از مهم‌ترین روش‌های مهندسی اجتماعی است که مجرمان برای فریب دادن کاربران جهت رسیدن به خواسته های پلید خود از آن بهره می‌برند؛ گاهی اوقات این تماس‌ها و پیامک‌ها تحت عناوین مختلفی نظیر برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتورهای تلفن همراه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و همچنین واریز وجه به‌حساب ، تنها کافی است شماره کارت یا شماره‌حساب خود را در اختیار فرد واریز کننده قرار دهید و نیازی به اعلام سایر اطلاعات کارت بانکی از قبیل رمز عبور، تاریخ انقضاء و cvv2 نمی‌باشد .

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست : هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.

کدخبر: 737824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟