راز پوکه های پر شده آمپول درمان کرونا فاش شد / بازداشت کفتارها در تهران

برخورد قاطع پلیس با عاملین فروش پوکه های پر شده آمپول های درمانی کرونا در فضای مجازی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از متلاشی شدن باند 4 نفره خرید و فروش داروهای تقلبی درمان کرونا و داروهای کمیاب و نایاب در فضای مجازی خبر داد و گفت : بیش از 45 هزار از انواع این داروها در این عملیات کشف و ضبط شد .

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت : فردی ضمن مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ ، مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید آمپول های درمانی کرونا «رمدسیویر» کرده و زمانی که آنها را جهت استفاده به پزشک مربوطه تحویل داده متوجه شده این آمپول ها قابلیت استفاده ندارد و محتویات داخل آن بصورت دستی پر شده است.

بازداشت کفتارهای کرونایی در تهران

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت با توجه به ابتلای همسرم به ویروس کرونا ،در فضای مجازی جستجو کردم و در اینستاگرام با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این آمپول معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت های اولیه بنده مبلغی جهت خرید این داروها برای وی واریز کردم و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد این داروها به هیچ عنوان قابل استفاده نمی باشد.

وی افزود:کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند متهمین با تشکیل یک باند 4 نفره و راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان داروهای درمانی کرونا به افرادی که نیازمند این دارو هستند ، می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمین و پس از تشریفات قضایی،در نهایت مجرمین در حالی که در مخفیگاه خود در حال پر کردن پوکه های خالی آمپول های درمانی کرونا «رمدسیویر» با مواد غیرقابل استفاده و فاسد بودند طی یک عملیات پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شدند و بیش از 45 هزار قلم از انواع داروهای کمیاب،نایاب و تعداد زیادی از این پوکه های پر شده از محل اختفای این افراد کشف گردید.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند،بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت :شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

کدخبر: 736223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟