زن بی آبروی مشهدی مسافران خارجی را تلکه می کرد / شعبده بازی برای دلارهای مردان غریبه

دست و پا شکسته می توانست به زبان های خارجی صحبت کند، در حدی که منظورش را به دیگران بفهماند. او با همین زبان الکن و البته اندکی خود را به مسافران خارجی نزدیک می کرد و پس از چرب زبانی با طرح این موضوع که می خواهد به زودی به کشور آن ها مسافرت کند، اطلاعات مختلفی از وضعیت کشور مقصد می گرفت.

به گزارش رکنا، زن جوان پس از جلب اعتماد مسافران خارجی بحث را به موضوعات اقتصادی و تفاوت نرخ ارزهای رایج دو کشور می کشاند و در ادامه از آن ها می خواست تا پول کشورشان را به او نشان دهند.

مسافران از همه جا بی خبر هم دلارهایشان را بیرون آورده و در اختیار زن جوان می گذاشتند. زن نیز پس از یکی دوبار شمردن، پول ها را بازگردانده و با تشکر از آن ها جدا می شد. اما وقتی این مسافران دوباره پول ها را می شمردند، متوجه می شدند که تعدادی از اسکناس هایشان کم شده و هرچه به دنبال زن می گشتند، دیگر او را پیدا نمی کردند.

چندین مسافر خارجی با رساندن خود به کلانتری امام رضا(ع) مشهد از زنی ناشناس شکایت کردند. همه آن ها مدعی بودند که این زن اقدام به سرقت پول هایشان کرده است. این موضوع از آنجا حساس بود که پای اعتبار و آبروی کشور در میان بود، بنابراین سرهنگ حسین دهقان پور، رئیس پلیس مشهد دستور ویژه ای برای رسیدگی فوری به پرونده را صادر کرد.

سرقت از مسافران خارجی با شعبده بازی

با مشخصاتی که مال باختگان در اختیار پلیس گذاشته بودند، تیم های تجسس کلانتری دوازدهم مشهد به دنبالی زنی جوان با مشخصاتی خاص بودند، اما این اقدام به راحتی میسر نبود.

دود اختلافی که به چشم متهم رفت

هم زمان با آغاز تحقیقات میدانی، تماسی با پلیس 110گرفته شد که فردی مدعی بود، اختلافی میان یک تبعه خارجی و یک زن ایرانی در خیابان‌های  اطراف حرم مطهر رخ داده است و مسافر خارجی مدعی بود که این زن پول هایش را ربوده است. افسران تجسس کلانتری امام رضا(ع) با دریافت این گزارش با توجه به پیگیری پرونده مسافران خارجی، بلافاصله در محل حاضر شدند. با حضور مأموران در محل مشخص شد که در نتیجه اختلاف ایجاد شده میان این 2نفر افراد زیادی اطرافشان جمع شده اند.

مأموران با ورود به موضوع مناقشه و شنیدن صحبت های مسافر خارجی متوجه شدند که این فرد 10قطعه اسکانس 100دلاری به دست زن داده اما پس از دریافت اسکناس ها متوجه شده که 4قطعه اسکناس کم شده است.

با مشخص شدن موضوع محل اختلاف، تیم رسیدگی کننده به پرونده متوجه شدند که زن جوان احتمالا همان متهمی است که از چندی پیش در جست و جوی او هستند، بنابراین متهم و شاکی را به کلانتری منتقل کردند.

با گشوده شدن این پرونده در کلانتری و بازجویی بدنی از زن جوان، قطعات اسکناس های سرقتی کشف شد. با این سرنخ مهم، متهم نتوانست پرونده را به بیراهه بکشاند و هم زمان با شناسایی از سوی 2مال باخته دیگر، او اتهامش را پذیرفت.

زن جوان درباره شگرد به کار گرفته در این پرونده اعتراف کرد که پس از گرفتن دسته اسکناس ها هنگام شمردن با تردستی چند قطعه را داخل آستینش مخفی می کرده و در این کار چنان حرفه ای بوده که فرد مقابل متوجه کم شدن اسکناس هایش نمی شده است.

این متهم تاکنون به سرقت 13فقره اسکناس 100دلاری از 3نفر اعتراف کرده است که رقم ریالی آن حدود 35میلیون تومان می شود.

با دستور فرمانده انتظامی مشهد، تحقیقات از متهم برای روشن شدن دیگر سرقت هایش آغاز شده است.

 

کدخبر: 735405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟