ابتکار پلیدانه مرد زندانی پس از آزادی + فیلم گفتگو و عکس
حجم ویدیو: 65.70M | مدت زمان ویدیو: 00:08:59

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، سردار علیرضا لطفی رییس پلیس آگاهی تهران با اعلام خبر دستگیری متهم کلاهبرداری که 7 سابقه کیفری در پرونده خود دارد، گفت: با شکایت مرد جوانی به پایگاه 10 پلیس آگاهی تهران در خصوص سرقت محموله یک تن و 500 کیلو برنج، تحقیقات آغاز شد.

وی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته، شاکی در فضای مجازی آگهی فروش برنج داده و متهم پرونده به نام سروش با او تماس گرفته و درخواست خرید کالایش را می دهد. بعد از چندین تماس و جلب اعتماد مشتری، فروشنده برنج ها راهی تهران شده و ابتدا یک تن و 500 کیلو از برنج ها را داخل مغازه ای تخلیه می کنند.

 رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: باتوجه به درخواست متهم مبنی بر اینکه 500 کیلو دیگر را در انباری دیگر باید تخلیه شود، آنها راهی بازار می شوند اما متهم در فرصتی مناسب از فروشنده فاصله گرفته و در جمعیت ناپدید می شود. فروشنده با این تصور که از محل اولیه تخلیه برنج مطلع است راهی انبار اول می شود. اما در کمال ناباوری متوجه می شود در فرصتی که آنها راهی انبار دوم شده بودند، همدست متهم اقدام به تخلیه انبار اول می کند.

این مقام انتظامی ابراز  داشت: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران به سراغ مالک انبار اول رفته اما مشخص شد که با مدارک جعلی انبار برای 24 ساعت اجاره شده است. در ادامه با شکایت های مشابه در خصوص سرقت برنج، خرما، نبات، پسته، بامداد ... با این شیوه و شگرد کارآگاهان مواجه شدند.

سردار لطفی  بیان داشت: در ادامه بررسی ها، با بازبینی دوربین های مداربسته اطراف انبارها، تصویر متهم بدست آمد. با این احتمال که کلاهبردار جوان، از سارقان سابقه دار است،کارآگاهان پلیس به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفته و در بازبینی تصاویر متهم، هویت اصلی سروش بدست آمد. در ادامه کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی، مخفیگاه سروش را شناسایی و او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان داشت: تا کنون 10 شاکی در این پرونده شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی ادامه دارد.

کلاهبرداری بخاطر بی پولی

مرد 39 ساله که بخاطر کلاهبرداری 6  سال در زندان بوده و نزدیک به یک سال است که آزاد شده می گوید بخاطر بی پولی دوباره مجبور به کلاهبرداری شده است.

سابقه داری؟

بله، یکبار بخاطر کلاهبرداری به زندان رفتم و نزدیک به 6 سال زندان بودم و یک سال است که آزاد شدم.

 

چرا دوباره کلاهبرداری؟

پول نداشتم و کسی کمکم نمی کرد.

شیوه و شگرد؟

من در پارک می خوابیدم، یک روز متهم اصلی مرا در پارک دید و پیشنهاد کار داد و من پذیرفتم و یک مغازه برایم اجاره کرد و من بارها را تحویل می گرفتم و خودش می فروخت.

چک ها را از کجا تهیه می کردی؟

متهم اصلی خودش آشنا داشت یا از معتادها می خرید.

اطلاع داشتی که خلاف می کنی؟

بله.

چقدر پول به دست آوردی؟

یک ملیارد کلاهبرداری کرد و قرار بود 150 میلیون تومان به من بدهد.

چند شاکی داری؟

من 3 نفر را قبول دارم.

چطور با آنها آشنا می شدی؟

متهم اصلی که فراری است با آنها تماس می گرفت و اعتماد آنها را جلب می کرد.

خانواده ات خبر دارند؟

همسرم قصد جدایی دارد.

آزاد شوی چه کار می کنی؟

اگر وضعیت اقتصادی درست باشد که کار می کنم اگر نه از ایران می روم.

بنا بر این گزارش، سردار لطفی اظهار داشت چنانچه افرادی به این شیوه هدف کلاهبرداری این باند قرار گرفتند به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

 

کدخبر: 735288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟