دکتر بیمارستان دولتی ریگان مهندس مخابرات سابقه دار بود! +جوابیه پلیس به علوم پزشکی بم

چهارشنبه شب خبر بازداشت پزشک قلابی در شرق کرمان توسط ناجا اعلام و اطلاع رسانی شد؛ به دنبال آن مسئولان علوم پزشکی بم واکنش نشان دادند و بخشی از اطلاعات منتشر شده از سوی ناجا را تکذیب و تاکید کردند که فرد بازداشت شده فقط روپوش پزشکی می پوشیده و در کنار همسرش که پزشک بوده فعالیت کمکی داشته است.

به گزارش رکنا، پلیس بم اما امروز (جمعه) دوباره واکنش نشان داد، جوابیه ای منتشر و تاکید کرد که براساس مستندات و اعترافات موجود، فرد دستگیر شده خود را پزشک معرفی می کرده و اقدام به طبابت می کرده است.

محل فعالیت این فرد که به جعل عنوان پزشکی متهم است در بیمارستان دولتی شهرستان ریگان بوده است که این مرکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی بم فعالیت دارد.

آنطور که در جوابیه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان بم آمده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته آمده است: دانشگاه علوم پزشکی بم در تاریخ ۱۴ مهرماه طی گزارشی به دادستان بم اعلام کرده است فردی با جعل سند و جعل عنوان و دخالت در حرفه پزشکی، پوشیدن روپوش پزشکی و استفاده از ملزومات پزشکی، اقدام به طبابت در یکی از بیمارستان های تابعه این دانشگاه کرده و خواستار تعقیب و مجازات وی شده است.

در ادامه جوابیه پلیس آمده است: در پی این گزارش و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در شهر بم مستقر است و هر چهار شهرستان شرقی استان  کرمان را زیرپوشش دارد، دادستانی دستور رسیدگی به این موضوع را به کلانتری ۱۲ بم صادر و ماموران کلانتری با همکاری حراست دانشگاه علوم پزشکی بم، متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل می کنند.

این جوابیه چنین ادامه یافته است: متهم در اعترافات خود به صراحت به بزه انتسابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده است. در ادامه در پی کار اطلاعاتی پلیس بم، یکی از عوامل بیمارستان مربوطه که با متهم ارتباط داشته و زمینه حضور وی را در بیمارستان فراهم کرده است، به اداره پلیس دعوت و نامبرده عنوان داشته: متهم (پزشک قلابی) با پوشیدن روپوش و استفاده از ملزومات پزشکی، خود را به عنوان پزشک به بیماران و همکاران معرفی و اقدام به طبابت می کرده است.

«بررسی های بیشتر پلیس حاکی از آن است که نه تنها متهم تخصصی در حرفه پزشکی ندارد بلکه دارای تحصیلات کارشناسی رشته مخابرات و نیز هفت فقره سابقه محکومیت کیفری از جمله کلاهبرداری است و متهم و رابط وی در بیمارستان، هر دو غیربومی و اهل سایر استان ها هستند».

در ادامه جوابیه پلیس چنین ذکر شده است: پلیس در وظایف ذاتی خود و حفاظت از جان مردم و طی هماهنگی با مرجع قضایی اقدام کرده است؛ مرکز اطلاع رسانی پلیس با رعایت اخلاق رسانه ای، حریم خصوصی افراد و در نظر گرفتن شان و منزلت جامعه پزشکی، در خبر منتشره هیچ اشاره ای به نام بیمارستان و مسئولیت و عنوان فرد مرتبط با متهم در بیمارستان نکرده است اما متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی بم و مدیر بیمارستان مربوطه در یک اقدام غیرحرفه ای همه این موارد را افشا کرده اند.

جوابیه پلیس در ادامه آورده است: ساحت مقدس دانشگاه و جامعه پزشکی از هرگونه آلودگی مبراست؛ بنابراین شناسایی و دستگیری افرادی که با عناوین جعلی قصد به خطر انداختن جان مردم و ضربه به حیثیت دانشگاه و جامعه پزشکی دارند بایستی مورد توجه همه دستگاه ها و نهادها باشد و از این اقدام پلیس و دستگاه قضایی استقبال شود.

در بخش پایانی این جوابیه نیز تاکید شده است: تمامی مستندات و ادلّه در پرونده موجود است و پلیس آمادگی دارد آنها را با هماهنگی مرجع قضایی ارائه کند.

کدخبر: 730039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟