پسرک زیبا در صحرا فرشته شد / طاها فقط 8 سال داشت + عکس و گفتگو

پسرک مرگ مغزی شده بود و خانواده اش رضایت دادند تا اعضای بدن او اهدا شود. با اهدای اعضای بدن پسرک خردسال چند بیمار نیازمند جان دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کردند. این اهدای عضو در بیمارستان سینای تهران رخ داد. سه بیمار نیازمند پس از این اهدای عضو فرصت دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کردند.اهدای عضو طاها از او یک فرشته ساخت.

به گزارش رکنا، طاها هشت ساله بود، آخرین فرزند خانواده بهرامی. پسری  زیبا و خوش سرو زبان که وقتی به دنیا آمد  به زندگی خانواده اش رنگ و بوی دیگری بخشید. هشت سال گذشت و طاها بدون هیچ مشکلی روزگار را پشت سرگذاشت تا اینکه همین چند روز پیش وقتی با برادر برزگترش برای چراندن گوسفندان به اطراف روستایشان رفته بود دچار حادثه ای ناگهانی شد.

اهدای عضو طاها

ماجرای حادثه چه بود؟

محمدحسین پدر طاها ماجرا را اینطور بازگو می کند: دو روزی بودکه حال و احوال خوشی نداشتم.به همین خاطر درخانه بودم. صبح پسر بزرگم آماده شد تا گوسفندان را برای چرا به صحرا ببرد. طاها هم آماده شد وگفت همراه برادرش به صحرا می رود.

او در ادامه گفت: حوالی ظهر بود که پسرم تماس گرفت و گفت طاها حالش بدشده  و روی زمین افتاده است. پس از تلفن پسرم بود که خیلی سریع خودمان را به خیابان رساندم. طاها روی زمین افتاده بود  و هیچ حرکتی نمی کرد. ترسیده بودم ، با خودروی پیکانم او را از روستایمان حیران در استان همدان به بیمارستان بعثت شعر رساندم.

طاها توسط پزشکان تحت درمان قرار گرفت اما فشاری که به مغز پسرک وارد شده بود اوضاع وخیمی را برایش رقم به وجود آورده بود.

پدر طاها می گوید: پزشکان از همان ابتدا گفتند که هیچ امیدی به بهبود طاها ندارند و اوضاع مناسبی ندارد اما نمی توانستیم باور کنیم پسرمان که تا روز قبل هیچ مشکلی نداشت الان روی تخت بیمارستان در یک قدمی مرگ قرار دارد.

او در ادامه می گوید: حدودا 20 ساعت پسرم زیرنظر پزشکان بود تا اینکه سرانجام آن اتفاقی که ترسش را  داشتیم رخ داد.پزشکان گفتند فشاری که مغز طاها وارد شده آنقدر زیاد بوده که پسرم دچار مرگ مغزی شده است. مرگ مغزی واژه ای که تا آن روز فقط اسمش را شنیده بودم اما فکرش را نمی کردم یک روز برای عزیزترین فرد زندگی ام رخ دهد.

مرگ مغزی طاها

طاها مرگ مغزی شد و حالا پزشکان به خانواده او پیشنهاد دادند تا اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود.

پدر امیرقاسم می گوید: دیگر امیدی نداشتیم به اینکه پسرم به زندگی بازگردد.وقتی پزشکان گفتند او دچار مرگ مغزی شده وباید اعضای بدنش را اهدا کنیم ماجرا را با همسرم در میان گذاشتم. تصمیمی که قرار بود بگیریم تصمیم سختی بود. اما می دانستیم با این تصمیم جان چند انسان نیازمند نجات پیدا می کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم برگه رضایت نامه را امضاء کنیم.

نجات جان چند بیمار نیازمند

دکتر ساناز دهقانی رئیس  واحدفراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا تهران بیان کرد: با توجه به رضایت اولیای بیمار مرگ مغزی از بیمارستان بعثت همدان به بیمارستان سینا منتقل کرد.

وی در ادامه افزود: با تلاش پزشکان و متخصصان بیمارستان سینا کبد و کلیه های بیمار مرگ مغزی جان سه بیمار نیازمند را از مرگ حتمی نجات داد.

 

کدخبر: 722969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟