بازداشت اخلالگر نظام اقتصادی در مهاباد

سرهنگ محمد توحیدی روز جمعه افزود: کاراگاهان پلیس امنیت اقتصادی انتظامی این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی سرشاخه و عنصر اصلی اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با تراکنش‌های بانکی بالا، به ظن اخلال در نظام اقتصادی مشکوک شدند و رسیدگی به آن را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی گسترده، متوجه شدند که شخصی به هویت معلوم نسبت به پولشویی و اخلال در نظام ارزی با استفاده از کارت و حساب‌های مختلف دارای تراکنش‌های بانکی در حجم بسیار زیادی در طی چندین سال اخیر است.

فرمانده انتظامی مهاباد اضافه کرد: با بررسی‌های فنی پلیسی و با استعلام از بانک ها در نهایت  مشخص شد متهم، مبلغی بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال گردش مالی با حساب‌های مختلف داشته است.

سرهنگ توحیدی با اشاره به اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از کسب مجوز قضایی، نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند، اضافه کرد: این فرد در تحقیقات پلیسی به پولشویی با همکاری فردی دیگر و عدم پرداخت مطالبات معترف شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار امنیتی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه کلانتری است.

کدخبر: 719140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟