گنج قدیمی گلستان کجا بود/ 3 مرد وسوسه شدند

گنج این بار 3 نفر را به دردسر انداخت. حفاری غیرمجاز برای گنج در گرگان اتفاق افتاد. چند قلم گنج کشف شد. عاملان پیدا کردن گنج را دستگیر کردند. این گنج ها بر روی تپه تاریخی روستای چالکی پیدا شدند.

 سرهنگ سید فرامرز میر اظهارکرد: برابر اخبار واصله از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز بر روی تپه تاریخی روستای چالکی شهرستان گرگان به منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی توسط سودجویان مواریث‌ فرهنگی، اکیپی از مأموران یگان حفاظت مرکز استان با همکاری نیروی انتظامی روشن آب به منطقه اعزام شدند.

بازداشت 3 گنج یاب در گرگان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و با عملیات غافلگیرانه سه نفر حفار غیرمجاز را حین ارتکاب جرم دستگیر و از آن‌ها تعداد دو قلم اموال تاریخی-فرهنگی شامل کوزه سفالی خاکستری و کاسه سفالی شکسته خاکستری مربوط به دوره پیش‌از تاریخ و ادوات حفاری غیرمجاز ثبت و ضبط کردند و این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شدند.

وی اظهار امیدواری کرد: با تقویت نظارت‌های اجتماعی بر فعالیت متخلفان عرصه میراث‌فرهنگی با همراهی میراث‌بانان افتخاری و همچنین گشت شبانه‌روزی مأموران یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گام‌های مؤثری برای حفاظت و پاسداری از مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی استان برداشته شود.

کدخبر: 705902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟