اعدام برای قاتل مامور پلیس تهران / سیامک 14 سال فراری بود

به گزارش رکنا،  ماجرای قتل استوار دوم سیروس فولادوند مأمور نیروی انتظامی به 14 سال قبل بر‌می‌گردد که وی و یکی از همکارانش در حین انجام مأموریت در شهریار به یک دستگاه پژو مشکوک شدند و به راننده و دو سرنشین آن دستور توقف دادند. در این میان راننده به یکباره اسلحه کشیده و به سینه استوار فولادوند شلیک کرد و پس از آن هم به اتفاق 2 همدستش از صحنه متواری شدند.

قتل پلیس

ردیابی متهمان فراری در دستور کار پلیس قرار گرفت و پلیس موفق شد 2 همدست متهم اصلی را شناسایی کند اما ردی از متهم اصلی به دست نیامد. تا اینکه 14 سال پس از این ماجرا، مأموران دریافتند سیامک در شهرستان بناب به صورت مخفیانه زندگی می‌کند که وی بازداشت شد.

سیامک پس از دستگیری اتهامش را پذیرفت و گفت: آن روز وقتی توسط دو مأمور متوقف شدیم به دروغ گفتم نظامی هستم و به همین خاطر اسلحه دارم. وقتی مأمور خواست اسلحه را از من بگیرد به او شلیک کردم.

به این ترتیب پرونده متهم با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم از طرف خانواده شهید فولادوند درخواست قصاص کرد.در ادامه، متهم که چندین فقره سابقه کیفری نیز در پرونده‌اش دارد به جایگاه رفت و اتهامش را پذیرفت.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود، متهم ردیف اول را به قصاص، 5 سال زندان و 50 ضربه شلاق محکوم کردند و 2متهم دیگر هم تبرئه شدند.

کدخبر: 702917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟