کشف پرونده پروفایل جعلی در اینستاگرام / در هرمزگان رخ داد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، خانمی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام داشت شخصی پیج جعلی اینستاگرام با تصاویر شخصی وی ایجاد نموده است و اقدام به درج شماره تماس و هتک حیثیت او کرده است، بر همین اساس موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: طی اظهارات شاکیه، خانمی آشنا به علت خصومت اقدام به این عمل مجرمانه کرده است،ضمن هماهنگی با مقام قضایی شخص مربوطه به پلیس فتا احضار و تحقیقات لازم انجام شد.

وی افزود: با استخراج ادله های دیجیتال و بررسی شواهد اطلاعاتی مشخص شد شاکیه به دلیل خصومت و با نقشه قبلی به شخص مذکور اتهام غیرواقعی وارد نموده است و بنابراین شاکیه خود در معرض اتهام برای ایجاد پیج جعلی قرار گرفت،لذا با جبران خسارت موفق به گرفتن رضایت شد ، سرانجام با اقدامات فنی اکانت جعلی بسته شد و پرونده برای کسب تکلیف به دادسرا ارسال شد.

سرگرد احسان بهمنی بیان داشت : متأسفانه کاهش اخلاق و تربیت در جامعه به دلایل مختلف از جمله ارتباطات ناسالم در فضای مجازی،فقر فرهنگی و اقتصادی همچنین ترویج ابتذال غربی موجب بروز آشفتگی در نسل جوان و جرائم سایبری می شود،بر همین اساس ضروری است متولیان فرهنگ و اخلاق در جامعه با رویکردی الهی و علمی به ویژه با بهره گیری از نخبگان جامعه، اقداماتی همه جانبه و موثر داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی هموطنان از ترفندهای مجرمین سایبری را بسیار ضروری دانست و گفت: در همین راستا لازم است هموطنان گرامی توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و برای اطلاع از راهکارهای مقابله با جرائم نوظهور و رایج به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟