کلاهبرداری 77 میلیون ریالی در اینستاگرام با فروش لوازم یدکی خودرو

به گزارش رکنا، سرهنگ روح الله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر اظهارکرد: در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: طی تحقیقات اولیه شاکی پرونده عنوان کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که خود را فروشنده لوازم یدکی خودرو معرفی کرد آشنا شدم و پس از توافقات به عمل آمده، جهت خرید مبلغ هفتصدو هفتاد میلیون ریال به شماره حساب اعلامی واریز نمودم که پس از واریز وجه فرد مورد نظردیگر پاسخگو نبود، لذا تقاضای رسیدگی را دارم.

این مقام مسئول افزود: با انجام اقدامات پلیسی، مالک پیج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس فتا فرا خوانده شد.

سرهنگ شهبازی‌پور بیان کرد: متهم پرونده در تحقیقات اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شود ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد.

وی در ادامه به هموطنان هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای مراودات تجاری و خرید کالا نیست و بهتر است هرگونه پرداخت وجهی پس از رؤیت کالا و اطمینان از سالم بودن آن صورت پذیرد، بهترین محل برای خرید در فضای مجازی، فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟