پلیس قلابی سمنان بازداشت شد

متهمی سابقه‌دار که خود را مأمور پلیس معرفی کرده بود و با درج آگهی‌ جعلی در فضای مجازی به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کرد از سوی مأموران پلیس فتای استان سمنان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش رکنا، در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شاهرود مبنی کلاهبرداری اینترنتی از او در سایت دیوار ؛ بی‌درنگ پرونده اولیه تشکیل و تحقیقات کارشناسان پلیس فتای این شهرستان برای شناسایی متهم آغاز شد. مأموران پلیس در ادامه تحقیقات خود دریافتند که متهم پرونده برای جلب اعتماد طعمه‌هایش، خود را به عنوان مأمور پلیس معرفی کرده و از این طریق با ثبت آگهی جعلی تحت عنوان اجاره منزل از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

مجریان قانون با توجه به ارائه مستندات از سوی شاکی پرونده و با بررسی‌های تخصصی در فضای سایبری رد متهم اصلی این پرونده را زدند و این مأمور تقلبی پلیس را شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته رئیس پلیس فتای استان سمنان، متهم ابتدا منکر جرم انتسابی‌اش بود و ادعا می‌کرد که هیچ خطایی از جانب وی سر نزده اما پس از رویارویی با مستندات پرونده و پیامک‌های صادر شده از خط تلفن همراهش، در نهایت لب به بیان حقیقت گشود و راز کلاهبرداری‌اش را فاش کرد.

سرهنگ صادقی بیان کرد که متهم دارای سابقه متعدد قضایی است و تاکنون در چند مرحله با جلب عناوین مختلف مانند اجاره منزل، فروش لباس و فروش برنج اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است. این فرد پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای طی مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفت تا راز دیگر جرم‌های احتمالی او نیز فاش شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟