تشکیل  اداره کل ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان

به گزارش رکنا، محمد ترحمی گفت: از آنجایی که درآمد‌های مالی و پول‌های کثیف و آغشته به خون حاصل از تحمیل اعتیاد به جامعه از جمله انگیزه‌های مهم قاچاقچیان و سوداگران مرگ برای به تباهی کشیدن زندگی انسان‌ها است؛ لذا ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و به تعبیری شکستن کمر آن‌ها یکی از راه‌های موثر در مبارزه همه جانبه با قاچاق مواد مخدر و روان گردان‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: در جهت شناسایی اموال و دارایی‌های نامشروع حاصل از عملکرد مجرمانه قاچاق مواد مخدر و روان گردان، کمیته ملی شناسایی اموال و ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و مقابله با پولشویی عواید حاصل از جرایم قانون مبارزه با مواد مخدر در سال 98 مورد اقدام قرار گرفت که وسعت ماموریتی و لزوم بهره گیری از سامانه‌ها و تحلیل عملکرد‌های مالی منجر به کشف معاملات مشکوک و به طور خاص قاچاق مواد مخدر حکایت از لزوم تشکیل سازوکار سیاست گذار، برنامه ریز و ناظر تخصصی را داشت.

مدیرکل امور حقوقی و اموال ستاد ادامه داد: به همین منظور و بنا بر حکم دکتر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و مقابله با پولشویی در معاونت مقابله و امور بین الملل ستاد تشکیل و سید حسین کیایی به عنوان مدیر کل این اداره کل معارفه شد و به طور رسمی اداره کل مزبور آغاز به کار کرد.

ترحمی یادآور شد: بر لزوم بهره گیری از کلیه امکانات، تجهیزات، سامانه‌ها و تعاملات با کاشفان و دستگاه قضایی برای شناسایی اموال و تحلیل‌های مالی برای شناسایی معاملات مشکوک و صرف عواید ناشی از عملکرد مجرمانه مرتکبین قاچاق مواد مخدر و روان گردان تاکید می‌شود تا با اقدامات جهادی تحولی و فوق العاده گامی موثر در مبارزه همه جانبه و نجات انسان‌ها از بلیه شوم اعتیاد برداشته شود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟