2 فیلم از قدرت نمایی خوفناک دزدان قمه کش تهرانی ! / چرا گستاخ شده اند! + علل
حجم ویدیو: 17.37M | مدت زمان ویدیو: 00:02:21

2 فیلم در فضای مجازی منتشر شده که نشان از جولان و قدرت نمایی دزدان در صحنه های سرقت دارد.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش اختصاصی خبرنگار حوادث رکنا، نخستین فیلم برای صبح روز چهارشنبه 15 اردیبهشت امسال است که 3 سارق خشن با در دست داشتن چاقو و نیمچه قمه به سراغ پسر جوانی در نزدیکی میدان قزوین می روند و 2 نفر از دزدان با تهدید اقدام به سرقت کیف، گوشی موبایل و وسایل همراه پسر جوان می کنند.

قدرت نمایی دزدان در خیابان

در صحنه سرقت چند مغازه دار و مردم برای کمک به پسر جوان به سمت سارقان می روند که یکی از دزدان با در دست داشتن چاقو بزرگی به سمت مردم حمله می کند و شاهدان ماجرا در برابر این قدرت نمایی ، تهدیدها و فحاشی ها عقب نشینی می کنند و دزدان به راحتی وسایل همراه پسر جوان را به سرقت می برند.

یکی از سارقان حتی در زمان فرار برای شاهدان ماجرا کری خوانی می کند و آنها را تهدید می کند و دزدان با خونسردی کامل پس از سرقت و در حالی که مردم شاهد سرقت آنها هستند سوار بر موتور پا به فرار می گذارند.

این شیوه سرقت با توجه به تهدیدهای سارقان چاقو به دست باعث بروز ناامنی برای مغازه داران و اهالی این محل شده است و دزدان به راحتی دست به زورگیری های خشن می زنند.

دومین فیلم از جولان دزدان خشن

دومین فیلم که به دست خبرنگار رکنا رسیده برای شنبه 18 اردیبهشت 1400 است که در بلوار ابوذر خیابان پیروزی رخ داده است.

این حادثه ساعت 3 ظهر در نزدیکی پل دوم صورت گرفت که در فیلم مشاهده می کنید مردی در حال صحبت با گوشی موبایل اش است که بعد از عبور از مغازه موتور فروشی ، 2 جوان سوار بر موتور که از پشت او را تعقیب می کردند وارد کادر دوربین مداربسته می شوند و مرد مغازه دار با توجه به رفتارهای 2 جوان موتور سوار احتمال می دهد که آنها سارق باشند.

مرد مغازه دار بعد از خارج شدن از مغازه اطمینان پیدا می کند که 2 جوان زورگیر هستند که با فریادهای دزد دزد مرد موبایل به دست را هوشیار می کنند و یکی از سارقان که از موتور پیاده شده بود با فرار طعمه اش وقتی خود را در این سرقت نافرجام می بیند با چاقوی بزرگی که در دست داشت به سمت مرد مغازه دار که مانع سرقت او شده بود حمله می کند.

زورگیر خشن به جای فرار از صحنه سرقت نافرجامش به سمت شاهدان حمله می کند و قصد داشته آنها را با چاقو هدف ضربات چاقو قرار دهد که مرد مغازه دار داخل مغازه سوپرمارکتی می شود و در را می بندد تا زورگیر خشن او را هدف قرار ندهد.

زورگیر خشن که به فکر انتقام بود همانطور که در فیلم مشاهده می شود ابتدا تابلوی جلوی مغازه سوپرمارکت را تخریب می کند و سپس با چاقو ضرباتی به صندلی موتوری که در جلوی مغازه موتور فروشی بود می زند و سپس اقدام به تخریب موتورسیکلت می کند.

سارق چاقو به دست در زمان سوار شدن بر موتور همدستش و فرار از صحنه سرقت نافرجامش صاحب مغازه موتور فروشی را تهدید می کند که دوباره به محل سرقتش بازمی گردد و انتقام سرقت نافرجامش را می گیرد.

دزدان گستاخ شده اند

سارقان در گذشته برای اجرای نقشه های خود در خیابان های خلوت دست به سرقت می زدند تا کسی آنها را در صحنه سرقت مشاهده نکند اما دزدان امروزه با در دست داشتن چاقو و قمه در خیابان های شلوغ و بدون اینکه ترسی از مردم و شاهدان ماجرا داشته باشند دست به سرقت می زنند.

جالب اینکه دزدان وقتی در برابر مردم قرار می گیرند بجای فرار از صحنه سرقت با چاقو و قمه به سمت مردم حمله می کنند و با خونسردی و با تهدید سرقت هایشان را به اجرا می رسانند و حتی در پایان و لحظه فرار اهالی منطقه و مغازه داران را تهدید می کنند که همین امر باعث ایجاد ناامنی جامعه شده است.

خلاء قانونی در جرایم خرد

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری و حقوقدان، در این خصوص گفت: جرائم خرد به اندازه ای زیاد شده که طی سال‌های اخیر معضلات زیادی را برای دستگاه قضایی ایجاد کرده است. بعد از زندانیان مواد مخدر بیشتر زندانیان مربوط به جرائم خرد هستند. در قانون جدید این جرائم در دسته جرم‌ های قابل بخشش قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که مرتکب جرائم خرد می‌شوند غالبا آدم‌هایی با وضعیت اقتصادی بسیار بد هستند که پس از دستگیری با خواهش و تمنا و پس از بازگرداندن مال مسروقه از شاکی رضایت می‌گیرند. در گذشته زمانی که شاکی رضایت می‌داد، این قبیل افراد گرفتار بودند و قاضی آن‌ها را محکوم می‌کرد اما به موجب قانون جدید پس از رضایت شاکی جنبه عمومی این قبیل جرائم ساقط شده و مجرم بخشیده می‌شود.

این وکیل دادگستری با تشریح جزئیات این قانون گفت: به واسطه این قانون سرقت‌های زیر 20 میلیون تومان دیگر جنبه عمومی ندارد. جهان به سمتی در حال حرکت است که به این نتیجه رسیده مجازات‌ها دیگر قابلیت بازدارندگی ندارد.

اکبر فتح اللهی نوشهر وکیل پایه یک دادگستری در خصوص جرم ایجاد رعب و وحشت در جامعه به رکنا گفت: قمه کشی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه جرم محسوب شده و از نظر قانونی فرد به 2 تا 6 سال زندان محکوم می شود.

پلیس در عملیات های گسترده و پرونده های مختلفی موفق به دستگیری سارقان و تبهکاران می شوند اما دزدان پس از مراجعه به مراجع قضایی با قرار وثیقه آزاد می شوند و این سطحی نگری قوانین در برخورد با سارقان باعث شده تا دزدان نسبت به گذشته جسورتر شده و در حین سرقت با تهدیدها و شرارت هایشان ایجاد ناامنی در شهر کنند.

البته باید به نبود گشت های کافی پلیس در خیابان های پایتخت اشاره داشت تا دزدان فرصت مناسبی برای سرقت های خود پیدا نکنند که می توان در این مرحله به کمبود نیروی انسانی پلیس در پایتخت توجه ویژه ای داشت.

اینکه سرقت های خرد در جامعه افزایش پیدا کرده به دلایل مختلفی از قبیل وضعیت اقتصادی مربوط می شود اما عوامل پیشگیرانه از قبیل برخورد جدی قوه قضائیه با سارقان می تواند نقش مهمی در ایجاد امنیت و کاهش بروز جرائم در جامعه شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 690163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟