انهدام باند سارقان مسلح در تهران / سارقان در مقابل دوربین همدیگر را لو دادند + فیلم گفتگو و عکس
حجم ویدیو: 66.62M | مدت زمان ویدیو: 00:09:04

اعضای یک باند حرفه ای که با در دست داشتن اسلحه اقدام به سرقت مسلحانه در جنوب تهران می کردند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، 24 اسفند سال گذشته بود که مردی در بیابان های قلعه نو در حال رفتن به خانه بود که صدای درخواست کمک مرد جوانی را شنید و وقتی به سمت صدا رفت با مرد جوانی که با دست وپاهایش بسته شده بود روبرو شد.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

مرد جوان پس از رهایی به اداره پلیس رفت و از ماجرای سرقت مسلحانه و ربوده شدنش از سوی اعضای یک باند پرده برداشت.

سرقت مسلحانه محموله سیگار

مرد جوان که پس از رهایی به ماموران گفت: از یک انبار در منطقه کهریزک 215 کارتن سیگار خارجی بار خودریم کردم و به سمت اصفهان حرکت کردم که در مسیر شورآباد برای بررسی لاستیک خودروی کامیونم توقف کردم که ناگهان 2 مرد مسلح یکی از سمت شاگرد و مرد دیگری از سمت راننده سوار بر خودروام شدند و سارقان مسلح دیگر مرا با تهدید سوار بر خودرو پراید کرده و در حالیکه دست و پا و چشمانم را بسته بودند شروع به حرکت کردند و پس از 4 ساعت مرا در بیابان رها کردند و محموله سیگارم را به سرقت بردند.

سرقت های مسلحانه سریالی محموله ها در جنوب تهران

کارآگاهان در تحقیقات میدانی پی بردند که اعضای این باند 6 نفره با در دست داشتن اسلحه اقدام به سرقت محموله خودروها می کنند و سارقان در زمان سرقت نیز از خودروهای بدون پلاک استفاده می کنند.

ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران با اقدامات پلیسی و میدانی خیلی زود یکی از متهمان را شناسایی و در عملیات گسترده دیگر اعضای باند را که دست به سرقت های مسلحانه می زدند دستگیر شدند.

سرقت از روی بیکاری

یکی از متهمان پرونده سرقت مسلحانه که جوانی 37 ساله است ادعا می کند بیکاری و بی پولی باعث شده تا او دست به این سرقت های مسلحانه بزند.

سابقه داری؟

بله، یک سال به خاطر مواد مخدر زندان بودم.

چرا دزدی؟

بیکاری، وقتی بیکار باشی و پول نداشته باشی دست به سرقت می زنی.

چطور تصمیم به سرقت گرفتی؟

2 نفر از دوستان و رفیقمانم زیر پایم نشستند و مرا وسوسه کردند.

چند سرقت انجام دادی؟

3 سرقت انجام دادی.

چقدر پول به دست آوردی؟

یک خودرو خریدم و 200 میلیون تومان به من رسید.

ارزشش را داشت؟

نه، ولی وقتی جیبت خالی باشد دست به هر کاری می زنی.

چه نقشی داشتی؟

من راننده بودم.

رییس باند که خود را بیگناه می داند

سارق مسلح که شاکی پرونده او را مسلح دیده و شناسایی کرده است می گوید من زاغ زن بودم و در سرقت ها حضور نداشتم و این در حالی است که اعضای باند او را رییس باند معرفی کردند.

چرا سرقت؟

اشتباه، غفلت، رفیق ناباب.

رفیق ناباب که همه دوستانت می گویند تو رییس باند هستی؟

من همه کاره نیستم.

شغل؟

کارمند بودم.

سوژه ها را چه کسی شناسایی می کرد؟

همه نقش داشتیم.

چند فقره سرقت مسلحانه انجام دادی؟

در مجموع 4 سرقت انجام دادیم که در یکی از آنها موفق نبودیم.

اسلحه را از کجا آوردی؟

یکی از دوستانم اسلحه داشت و او اسلحه حمل می کرد.

اما شاکی پرونده اسلحه را دست تو دیدند؟

نه دروغ می گوید. در این صحنه شاکی پرونده که در محل گفتگو حضور داشت تاکید کرد که این مرد اسلحه همراه داشت و ما را به باد کتک گرفت .

سارقانی که ادعای بیگناهی می کردند و همدیگر را لو می دادند

در ادامه سارقان دیگر خود را بیگناه معرفی می کردند و سعی داشتند سرقت ها را به گردن دیگر متهمانی که در صحنه حضور نداشتند بیندازند اما سوالات کوتاه کافی بود که سارقان همدیگر را لو دهند.

در یکی از صحنه ها سارق مسلح اصرار بر بیگناهی داشت که رییس باند با قاطعیت اعلام کرد متهم در یکی از سرقت ها نقش اصلی را داشته و طراحی و اجرای سرقت برعهده او بوده است.

سارق مسلحی که اصرار بر بیگناهی داشت در ادامه وقتی دید رییس باند او را لو می دهد برای گرفتن شاهد از یکی از اعضای باند که اعلام کند در این سرقت ها حضور نداشته به سراغ متهم دیگری رفت که رییس باند ادعا می کرد او در سرقت ها حضور نداشته است و همین کافی بود تا سارقان همدیگر را یکی پس از دیگری لو دهند.

انهدام باند سارقان مسلح در تهران

سردار علیرضا لطفی رییس پلیس آگاهی تهران گفت: اسفندماه سال گذشته شکایتی واصل شد مبنی بر سرقت مسلحانه محموله ها که در ادامه کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان با اقدامات پلیسی و میدانی اطلاع پیدا کردند که دزدان با 2 خودرو پلاک مخدوش به سراغ خودروهای باربری در منطقه شورآباد رفته و تحت عنوان مامور و با در اختیار داشتن اسلحه اقدام به سرقت مسلحانه محموله ها می کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: سارقان مسلح پس از سرقت، دست و پا و چشمان راننده های خودروها را بسته و چند ساعتی در خیابان راننده را می چرخاندند که همدستانشان محموله سرقتی را جابجا کنند.

سردار لطفی عنوان کرد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یکی از اعضای باند که نگهبان یک انبار بود را شناسایی کردند و پس از دستگیری وی دیگر اعضای باند نیز دستگیر شدند.

این مقام پلیسی در پایان گفت: ارزش اموال سرقتی 6 میلیارد تومان اعلام شده است که سارقان مسلح برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟