درگیری مسلحانه در آب های ایران / قدرت نمایی دریابانان در سواحل مکران

به گزارش رکنا، جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه دریابانان با باند قاچاق مواد افیونی به عمق کشور خبر داد و گفت: طی این عملیات ۳۸۰ کیلوگرم تریاک در سواحل مکران کشف شد.

جواد رفیعی، جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان  بیان کرد: با انجام اقداماتی توسط معاونت اطلاعات مرزبانی استان، مشخص شد یک باند قاچاق موادمخدر قصد دارند مقادیر قابل توجهی مواد افیونی را از حوزه پاسگاه ساحلی تنگ چابهار وارد کشور کنند که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرز آبی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

درگیری مسلحانه دریابانان با باند قاچاق مواد افیونی

وی ادامه داد: دریابانان با تشکیل چند اکیپ گشت شناوری به محل اعزام شدند و مشاهده کردند سه فروند شناور در حال نزدیک شدن به ساحل و یک دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس نیز در محل بود و قصد انتقال محموله موادمخدر را داشت که بلافاصله فرمان ایست صادر شد، ولی قاچاقچیان توجهی نکردند و از داخل خودرو و شناورها به سمت آنها تیراندازی کردند.

رفیعی اظهار کرد: پس از تیراندازی قاچاقچیان، مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب و با رعایت قانون بکارگیری سلاح، مقابله به مثل کردند که در نهایت قاچاقچیان با استفاده از شناورها متواری شدند و خودروی تویوتا با تلاش ماموران توقیف شدند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری متهمان پرونده در دست اقدام است، افزود: دریابانان پایگاه دریابانی چابهار در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا، ۳۸۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مرزداران این استان به صورت شبانه‌روزی در مناطق آبی و خشکی مرز حضور فعال و گسترده دارند و با هرگونه اعمال خلاف قانون، به خصوص شرارت و قاچاق موادمخدر قاطعانه و هوشمندانه برخورد می‌کنند و اجازه ایجاد هیچ‌گونه ناامنی را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟