شکستن حکم تبرئه در قتل جوان تهرانی وسط خیابان ولیعصر + فیلم لحظه قتل و عکس
حجم ویدیو: 4.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

ساعت ۹ شب هشتم اسفند ماه سال ۹۸ به پلیس خبر رسید پسر جوانی به نام علیرضا رحیمی نژاد در تصادف رانندگی در حوالی میدان ولیعصر کشته شده است . ماموران پلیس به محل تصادف رفتند و دریافتند علیرضا از سوی راننده خودرو پژو ۲۰۷ زیر گرفته شده است . ماموران پلیس در بررسی ها دریافتند دوربین های مداربسته خبرگزاری ایرنا صحنه برخورد خونین را ضبط کرده است .

به گزارش رکنا، با بررسی فیلم ضبط شده دوربین مداربسته راننده پژو ۲۰۷ به نام کامیار ردیابی و بازداشت شد و به زیر گرفتن علیرضا اعتراف کرد .

وی گفت: قبل از این ماجرا با علیرضا که راننده سراتو بود درگیر شده و ناخواسته پس از پیاده شدن علیرضا از خودرواش وی را زیر گرفته است .

با بررسی فیلم دوربین مداربسته و اظهارات شاهدان صحنه برخورد خونین برای کامیار کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

کامیار در حالی پای میز محاکمه ایستاد که پدر و مادر علیرضا برای کامیار حکم قصاص خواستند.

پدر علیرضا گفت : آن شب پسرم از محل کارش در خیابان کریمخان بیرون آمده و سوار خودرو سراتو به سمت میدان ولیعصر حرکت کرده بود اما راننده پژو ۲۰۷ جلو راهش پیچید و همین موضوع باعث درگیری آنها شد. وقتی پسرم از خودرو پیاده شده بود راننده پژو ۲۰۷ او را زیر گرفت و گریخت و پلیس بعد از 3ماه توانست او را ردیابی و بازداشت کند . او به سرعت فرار کرد و حتی از چراغ قرمز هم عبور کرد. من و همسرم به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستیم.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و منکر قتل عمدی شد و گفت: ناخواسته علیرضا را کشته است.

کامیار در تشریح جزییات ماجرا گفت: از یک کوچه با سرعت وارد خیابان ولی عصر شدم و کم مانده بود با ماشین علیرضا - قربانی - برخورد کنم . او به من تذکر داد و پس از اینکه از من سبقت گرفت جلوتر نگه داشت .من به سمت کوچه مجلسی پیچیدم اما نمی‌دانستم کوچه بسته است. وقتی فهمیدم کوچه بسته است دنده عقب گرفتم و علیرضا از ماشین پیاده شد .او چیزی در دستش بود که چون هوا تاریک بود متوجه نشدم چیست. من ترسیدم و چون نمی‌خواستم با او درگیر شوم دنده عقب حرکت کردم. من می خواستم از کوچه خارج شوم که علیرضا خودش را روی کاپوت ماشین انداخت .

این متهم گفت: باور کنید سرعت ماشین آنقدر زیاد نبود .من حرکت کردم و علیرضا از روی کاپوت روی زمین افتاد.باور کنید هرگز فکر نمی کردم این ماجرا موجب مرگ او شود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و کامیار را از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند.کامیار به پرداخت دیه و زندان محکوم شد. اما اولیای دم به حکم صادره اعتراض کردند و پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت. قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی دوباره پرونده،حکم صادره را شکستند و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه پنجم دادگاه کیفری تهران ارسال شد. کامیار قرار است به زودی بار دیگر محاکمه شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟