کشتن سوسک و ساس به قیمت جان همسایه  / در مشهد رخ داد

فردی برای کشتن ساس و سوسک با روش اشتباه، محله ای در مشهد را به‌ هم ریخت.

به گزارش رکنا، وجود حیوانات موذی همچون سوسک و ساس یکی از معضلات همیشگی شهروندان است و معمولا این مشکل در خانه‌های قدیمی‌ساز که دارای سیستم اگو نیستند، بیشتر رخ می‌دهد.

موضوعی که روز گذشته موجب شد تا یکی از شهروندان با استفاده از روشی اشتباه برای کشتن حشرات موذی، جان خانواده همسایه را به خطر بیندازد.

ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که یک شهروند در خیابان فتاح واقع در خیابان طبرسی مشهد از چندی پیش متوجه حضور مهمانی موذی و ناخوانده به نام ساس در خانه‌اش شد.

او به دنبال روشی برای از بین بردن همیشگی این حشرات بود که فردی با مشاوره اشتباه استفاده از بخار خطرناک گوگرد را به او پیشنهاد می‌کند.

این فرد نیز با تهیه پودر گوگرد و استفاده از مواد مختلف اقدام به انتشار بخار گوگرد در منزلش می‌کند و به خیال خود تمام در و پنجره خانه‌اش را هم خوب مسدود می‌کند، تا این بخار خطرناک به خارج تصاعد نکند. غافل از اینکه نمی‌توان به صورت صددرصد جلوی نفوذ آن به دیگر اماکن را گرفت.

اعلام انتشار یک بوی عجیب

به گفته رئیس اداره ایستگاه‌های ۱۸و۴۲سازمان آتش‌نشانی مشهد، شهروندی در تماس با مرکز فوریت‌های ۱۲۵، اعلام کرد که بوی عجیبی در واحد مسکونی‌اش منتشر شده است که علت احتمالی آن وجود مواد شیمیایی است.

محمد اسلامی افزود: با دریافت این گزارش و احتمال انتشار مواد شیمیایی خطرناک در محل، بلافاصله تیم‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند.

وی با اشاره به اینکه با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که حادثه در یک ساختمان سه‌طبقه رخ داده است، بیان کرد: فردی که با آتش‌نشانی تماس گرفته بود، ساکن طبقه سوم این ساختمان بود و آتش‌نشانان با حضور در راهرو متوجه انتشار بخار گوگرد شدند که با استفاده از کپسول اکسیژن، توانستند اعضای سه‌نفره همسایه طبقه سوم را که دچار مشکلات تنفسی شده بودند و هر لحظه ممکن بود اتفاق ناخوشایندی برایشان بیفتد را به خیابان منتقل کنند.

اسلامی ادامه داد: در ادامه به منظور تخلیه بخار گوگرد با توجه به اینکه احتمال وقوع حوادث بعدی نیز وجود داشت، اطراف این ساختمان تا شعاع دویست‌متری تخلیه و همکاران ما با استفاده از دستگاه‌های قوی مکش اقدام به رفع خطر کردند.

ساس‌کشی به قیمت جان همسایه در مشهد

رئیس اداره ایستگاه‌های ۱۸و۴۲، با بیان اینکه اگر اطلاع‌رسانی کمی دیرتر انجام می‌شد، ممکن بود این ساس‌کشی به قیمت جان همسایگان تمام شود، تصریح کرد: استفاده از گوگرد یا قرص برنج برای کشتن حشرات موذی، از خطرناک‌ترین روش‌هایی است که با وجود ممنوعیت استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان باید توجه کنند که استفاده از اسپری وایتکس، در حالی که تمام در و پنجره‌های خانه باز باشد به صورت موردی و همچنین شست‌وشوی لباس، پتو و... با آب گرم بهترین روش برای دفع حشرات موذی است.

به گفته این مسئول ایمنی شهر، مطمئن‌ترین شیوه برای خلاصی از دست سوسک و ساس ، کمک گرفتن از شرکت‌های مجاز است که به صورت ایمن این اقدام را انجام می‌دهند.

اسلامی با اشاره به شکایت خانواده همسایه از فردی که اقدام به این کار خطرناک کرده بود، بیان کرد: همکاران ما با خارج کردن گوگردهای موجود در طبقه دوم توانستند رفع خطر کنند و جلوی خطرات بعدی را بگیرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

کدخبر: 677169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟