ترسیدن دختر جوان از اعتقادات شوهرش / ردپای دختر غریبه لو رفت

 این دختر جوان به قاضی دادگاه گفت: سال آخر دانشگاه از طریق اینترنت با پسر جوانی آشنا شدم و مدتی با وی در ارتباط بودم تا اینکه خانواده‌اش متوجه این رابطه شدند و به خواستگاری‌ام آمدند. پدر و مادر وی تحصیلکرده هستند و خانواده‌ام به اعتبار موقعیت اجتماعی آنها با این ازدواج موافقت کردند، به این ترتیب بود که به عقد «داریوش» درآمدم.

برای آینده‌‌ام آرزوهای زیادی داشتم، اما وی از همان روز نخست ثابت کرد مردی بی‌مسوولیت و بهانه‌گیر است. داریوش ارتباط خوبی با خانواده‌اش ندارد و نسبت به مسائل اعتقادی توجهی نشان نمی‌دهد. او حتی اعتقادات من را مسخره می‌کند و به این نتیجه رسیده‌ام هیچ تعهد و پایبندی‌ای ندارد. گاهی اوقات حرف‌های عجیب و غریبی می‌زند و آنقدر به راحتی از خودکشی صحبت می‌کند که از او می‌ترسم.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

وی افزود: من با نگرانی به سراغ پدر و مادر شوهرم رفتم، اما آنها می‌گویند تو خودت پسرمان را انتخاب کرده‌ای و باید به پایش بسازی و بسوزی.

با این وضعیت نگرانی‌ام چند برابر شد تا اینکه از مدتی پیش فهمیدم داریوش با دختر دیگری نیز رابطه دارد. خیلی ناراحت شدم و در این رابطه از وی توضیح خواستم، باز هم حرف‌های عجیب و غریبی تحویلم داد. اعصابم را به هم ریخته است و از دست وی در حال رسیدن به دیوانگی هستم.

رفتار عجیب وی را به پدر و مادرش اطلاع دادم. آنها وارد عمل شدند، اما خانواده نامزدم اصلا خودشان را درگیر این مساله نمی‌کنند. راهی نداشتیم جز آنکه خودمان وارد عمل شویم. خانواده‌ام داریوش را در منگنه گذاشتند و برایش خط و نشان کشیدند. داریوش گفت بیکار است و برای همین هم هیچ امیدی به آینده ندارد. بیچاره پدرم یک پراید برایش خرید تا با آن کار کند، ولی این خودرو بلای جان زندگیم شد. هر روز با خودرو همراه دوستانش برای خوشگذرانی به بیرون از شهر می‌رود و نمی‌دانیم چه کارهایی می‌کند. از شوهرم بدم می‌آید و دیگر حاضر نیستم وی را ببینم.

نظر کارشناس

حسین سلیمان پور‌مقدم، مشاور خانواده در این خصوص گفت: پسرها و دخترهای عزیز باید ببینند در ارتباط‌های مجازی دنبال چه هستند. آیا می‌خواهند از یک رابطه دوستانه باری به هر جهت به ازدواج برسند؟ خیلی از دختر‌خانم‌هایی که حاضر می‌شوند به اینگونه ارتباط‌ها تن دهند و همسر آینده خود را از طریق اینترنت انتخاب کنند، آیا مایل هستند یک مانتو و کفش را بدون آن که از نزدیک، جنس و مدل آن را ببینند چشم بسته از طریق اینترنت خریداری کنند؟ این سوال در مورد آقا پسرها نیز باید مطرح شود. خوب است پسرها و دخترهای جوان بدانند در دادگاه‌های خانواده چه می‌گذرد و نمونه‌های عشق‌های آتشین که در مدت کوتاهی به تنفر و جدایی رسیده است را از نزدیک مشاهده کنند.

وی افزود: متاسفانه با وجود هشدارهای زیادی که در این رابطه و اعتماد نکردن به روابط اینترنتی ارائه شده، هنوز گاهی در گفت‌وگو با بعضی از جوان‌ها که برای مشاوره مراجعه می‌کنند، این موضوع از سوی آن‌ها مطرح می‌شود که فرد مورد علاقه من با بقیه فرق می‌کند، وی را می‌شناسم، حاضراست جانش را فدایم کند و... سلیمان‌پور ادامه داد: اجازه بدهید در اینجا یک بار دیگر به ماجرای عشق و علاقه و نامزدش اشاره کنیم. مگر دختر‌خانم از طریق اینترنت، مشکلات شخصیتی و روانی داریوش را دید؟ مگر می‌توان به این روش‌ها در مورد افراد به شناخت درست و کاملی رسید؟ اما نکته دیگری هم که در اینجا باید مدنظر قرار گیرد اینکه اگر هدف از اینگونه ارتباط‌ها ازدواج نیست، پس این ارتباط با چه هدفی و تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ اگر این رابطه حتی از سر شوخی و سرگرمی به یک رابطه عاطفی تبدیل شد چه خواهید کرد؟ و ده‌ها سوال دیگر که در مورد اینگونه روابط مطرح می‌شود که نیازمند پاسخ‌های منطقی است نه احساسی. وی در پایان گفت: آقا پسرها و دختر خانم‌های عزیز، اگر برای این سوال‌ها پاسخ منطقی نداشته باشید، شاید خدای ناکرده قربانی بعدی این بازی شما باشید. پس مراقب باشید، در ازدواج و انتخاب همسر تنها بر یک یا چند جنبه مانند موقعیت علمی، اقتصادی، مذهبی و... تاکید نکنید و همه جانبه موضوع را بررسی کنید و توجه داشته باشید که مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای دست یافتن به شناخت بهتر در مورد طرف مقابل باشد و از وقوع بسیاری از اینگونه مشکلات پیشگیری کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 672445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟