انتشار فیلم برای بی آبرو کردن مسئولان دانشگاه سیستان و بلوچستان

 عامل انتشار کلیپ علیه مسئولان دانشگاه در صفحه اینستاگرام دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی فردی خبر داد که با انگیزه تخریب و تشویش اذهان عمومی علیه مسئولین یکی از دانشگاه‌های استان، اقدام به راه اندازی صفحه اینستاگرامی کرده بود .

سرهنگ‌ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح خبر گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌های استان به پلیس فتا و ارائه مطالب و مستنداتی در خصوص صفحه‌ای اینستاگرامی که اقدام به ساخت و انتشار کلیپ هایی علیه مسئولین دانشگاه در فضای مجازی نموده بود پرونده بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

به گزارش رکنا، وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و با بررسی‌های به عمل آمده از فضای مجازی ، مشخص گردید کلیپ هایی به قصد تخریب و تشویش اذهان عمومی علیه مسئولین، بخصوص ریاست دانشگاه در شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و تلگرام منتشر گردیده است. انتشار برخی از این کلیپ ها در گروه ها و کانال‌ها باعث ایجاد جو بد بینی نسبت به مسئولین دانشگاه شده بود.

انتشارر مطالب غیراخلاقی در اینستاگرام علیه مسئولان دانشگاه

این مقام انتظامی ادامه داد: در صفحه اصلی این اکانت از دانشجویان خواسته شده بود تا سوژه ها و اخبار دانشگاه را برای ایشان ارسال کنند تا با طنز از مسئولین مربوطه پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان بلوچستان افزود پس از تهیه مستندات، طی اقدامات فنی که توسط کارشناسان پلیس فتا بعمل آمده، سازنده صفحه مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مرجع قضایی متهم به این پلیس احضار و در ابتدا به بزه انتسابی خود معترف نشده ولی پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات استخراج شده از سوی کارشناسان این پلیس لب به اعتراف گشود.

سرهنگ کیخا ادامه داد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند؛ گاها کاربران فضای مجازی به گمان اینکه هیچ‌گاه شناسایی نمی‌شوند اقدام به توهین، افترا و نشر اکاذیب برای افراد حقیقی و حقوقی در این فضا می‌کنند که این تصور غلطی است و این کار جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟