پسر 11 ساله پول رهن خانه مادر را در بازی آنلاین به باد داد

پسر 11 مشهدی برای خرید بازی آنلاین کار دست مادرش داد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی خبر داد: در پی برداشت 590 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب شهروند مشهدی کودک 11 ساله شناسایی شد.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ،سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: با ارجاع دستور قضایی یکی از شهروندان مشهدی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ 590 میلیون ریالی از حسابش رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

هیجان ارتقاء بازی انلاین (پاپجی) 590 میلیون آب خورد 

سرهنگ جهانشیری در ادامه اظهارات شاکیه گفت: علی رغم اینکه شاکیه نسبت به استفاده از بانکداری الکترونیکی آگاهی لازم را دارا نبوده و حتی برای ارقام کوچک به دستگاه خودپرداز مراجعه داشته ولیکن طی چهار روز در فواصل زمانی دو الی چهار صبح مبلغ موصوف به صورت اینترنی از حساب وی برداشت شده است.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد وجوه برداشت شده صرف خرید بازی انلاین پاپجی شده است.

بازی آنلاین برای خانواده مشهدی دردسرساز شد

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه برداشت های صورت گرفته توسط پسر یازده ساله شاکیه صورت گرفته بود تصریح کرد : کودک 11 ساله پس از دیدن گریه های مادرش که پول رهن خانه را در حساب بانکی خود به امانت داشت ، تازه به عمق مسئله پی برد پرده از راز خرید اینترنتی بازی پاپجی برداشت و گفت: 51 میلیون تومان از وجه را صرف خرید یوسی بازی پاپجی یا همان تهیه لباس با قیمت های میلیونی برای شخصیت های بازی معروف نموده و 8 میلیون هم به فردی که در اتاق گفتگو بازی آنلاین پاپجی با وی آشنا شده واریز کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: برداشت ها از حساب شاکیه در نیمه شب و از طریق سامانه *780# بوده و پیامک های برداشت از حساب نیز توسط دسترسی پسربچه به گوشی مادرش پاک شده است.

وی در خصوص بازی های آنلاین و اتاق های گفتگو پیرامون آن به والدین توصیه کرد: بازهای دارای اتاق گفتگو و چت آنلاین را جدی گرفته و با هوشیار نمودن فرزندان از آنها بخواهیم از هرگونه ارتباط با افراد غریبه و آنلاین دوری کرده و برای ورود به گوشی و نرم افزارهای کاربردی رمز گذاشته و از افشای رمز نزد فرزندان و سایر افراد خودداری نموده تا از دسترسی غیر مجاز و همچنین برداشت های غیز مجاز پیشگیری گردد.

شایان ذکر است در پرونده ای که مشروح آن بیان شد والدین با جدی نگرفتن توصیه های پلیس متاسفانه مبلغ هنگفتی را از دست داده و باید گفت ،علاوه بر صرف زمان و هزینه خرید گوشی و حجم اینترنت ؛ مبلغ 590میلیون ریال که صرف خرید ارتقاء لول بازی شده است دیگر قابل استرداد نخواهد بود .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 667039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟