بازداشت مرد نامرئی شب های مشهد / نقشه سرقت های سریالی برملا شد

دستگیری متهم 42ساله راز 30فقره سرقت خودرو را  در مشهد فاش کرد.«تا چشم باز کردم دیدم اسیر شده‌ام. اسیر رفقایی که تا پول داشتم و جایگاه اجتماعی ، هیچ وقت تنهایم نمی‌گذاشتند، اما درست از روزی که تابلو شدم و چهره‌ام نشان می‌داد چه‌کاره‌ام، اول از جمع رفقا کنار گذاشته شدم، بعد جامعه طردم کرد. آن‌ها دیگر نیازی به یک معتادِ مفلس نداشتند. اما خانواده دست حمایت از پشتم برنداشت، خیلی کمکم کرد تا دوباره روبه‌راه شوم، احساس می‌کردم این حمایت همیشگی است، اما با لجبازی دست این حامی را هم از زندگی‌ام کوتاه کردم.

به گزارش رکنا، اگر تا آن روز تنها یک معتاد بودم که برای رسیدن به مواد، دست به هرکاری می‌زد، از آن روز تبدیل به یک معتاد تنها شدم. کسی چشم دیدنم را نداشت و آن‌قدر زندگی تحت فشارم گذاشت که ناچار شدم خودم و لباس‌هایم را بردارم و سفری از غرب به شرق کشور را تجربه کنم. مشهد شهر بزرگی است، به‌راحتی می‌توان اینجا سرپناه پیدا کرد، از همان روزی که وارد مشهد شدم، برای خرج موادم دست به سرقت زدم، حالا سه ماه می‌گذرد و درست نمی‌دانم چقدر سرقت کرده‌ام.» با ثبت اعترافات متهم ادامه تحقیقات به منظور شناسایی دیگر سرقت‌های متهم در دستور کار افسران تجسس کلانتری شفای مشهد قرار گرفت.

دستگیری سارق حرفه ای 42 ساله در مشهد

این متهم چهل‌ودوساله، به گفته خودش چند ماه پیش، از یکی از شهرهای غربی به مشهد می‌آید. او برای رسیدن به موادمخدر نقشه سرقت از خودروهای سواری را در مناطق مختلف مشهد آغاز می‌کند.

ابتدا با روی آوردن به سرقت وسایل داخل خودروهای سواری، خودش را برای تکمیل پازل سرقت های بزرگ‌تر آماده می‌کند و از چندی بعد نیز اقدام به سرقت خودرو می‌کند. ماجرای سرقت‌های سریالی متهم، موجب شکایت‌های زیادی به پلیس مشهد می‌شود.

در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود که بیشترین میزان سرقت‌ها در محدوده بولوارهای ابوطالب، شفا و هدایت بوده است، موضوعی که موجب می‌شود افسران تجسس کلانتری شفا با دستور سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد، تحقیقات درباره این پرونده را آغاز کنند.

در جست‌وجوی یک شکارچی تنها

تعدادی از پرونده‌های سرقت خودرو در محدوده استحفاظی کلانتری شفا به منظور کشف سرنخ‌های موجود دوباره گشوده شد. افسران این کلانتری در واکاوی این پرونده‌ها متوجه شدند با فردی روبه‌رو هستند که مانند شکارچیان در کمین طعمه‌های خود می‌نشیند. تمامی سرقت‌ها در زمان و مکان‌هایی رخ داده که مالکان خودروها بدون توجه به اطراف، خودروهایشان را در مناطق کم رفت‌وآمد و خلوت، به دور از چشم عابران پارک کرده‌اند. نداشتن تجهیزات ضد سرقت همچون دزدگیر، قفل فرمان یا پدال، قطع‌کن و جی‌پی‌اس هم به کمک این شکارچی تنها آمده بودند.

گشت‌های هدفمندی از سوی مأموران کلانتری نوزدهم مشهد در مناطقی که بیشترین سرقت‌ها در آنجا رخ داده بود، آغاز شد.

یکی از مهم‌ترین سرنخ‌ها سرقت یک پراید سفیدرنگ در 48ساعت قبل بود که اطلاعات آن در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفته بود. مراقبت‌های پوششی در جریان بود که یکی از تیم‌های گشتی موفق به شناسایی پراید سرقتی در محدوده خیابان عامل شد.

مأموران در تعقیب سایه‌به‌سایه این خودرو به چهارراه عامل رسیدند، جایی که چراغ قرمز موجب می‌شد، خودرو سرقتی پشت چراغ بایستد. مأموران بلافاصله در عملیاتی غافل‌گیرانه وارد عمل شدند و 2سرنشین این خودرو را دستگیر کردند.

در بازرسی از خودرو، وسایل سرقتی دیگر خودروها شامل زاپاس، آچارآلات، کپسول گاز و متعلقات آن و 3سوئیچ متعلق به دیگر خودرو‌ها کشف شد.

با انتقال متهمان به کلانتری و آغاز بازجویی‌های تخصصی، راننده چهل‌ودوساله با اعلام اینکه او عامل سرقت خودروست، مدعی شد که سرنشین دیگر خودرو اطلاعی از ماجرای سرقت ندارد و به عنوان مسافر سوار خودرو شده است.

این متهم در ادامه با بیرون ریختن تمام عواملی که او را تبدیل به یک سارق سریالی کرده بود، به 30فقره سرقت در مشهد اعتراف کرد و خرج روزانه دویست‌هزار تومانی موادمخدرش را علت این سرقت‌ ها دانست. او با اظهار پشیمانی از جرائمش، بولوار‌های هدایت، ابوطالب، شهید قرنی، شهید هاشمی‌نژاد و منطقه اسماعیل‌آباد را جزو مکان‌هایی دانست که بیشترین سرقت‌ها را در آنجا انجام داده است.

سرهنگ صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به تحقیقات از متهم برای کشف دیگر سرقت‌های انجام شده و همچنین شناسایی و دستگیری مال‌خر اموال مسروقه، از شهروندان خواست تا با توجه به رعایت نکات بازدارنده از سرقت خودرو، پلیس را در مأموریت‌هایش یاری کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

کدخبر: 659047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟