قتل دانشجوی کرمانی در خیابان / سرنوشت قتال اعدامی پس از 3 سال + عکس

 محمدحسین ذاکری ۱۹ساله شامگاه ۳۰دی۹۶ در یکی از محله‌های رفسنجان در درگیری خیابانی کشته شد. قاتل او بعد از بازداشت و محاکمه حکم قصاص گرفت. با تائید حکم، پرونده به اجرای احکام ارسال شد و قرار بود قاتل بعد از سه سال در زندان رفسنجان قصاص شود اما معجزه شد و خانواده مقتول او را بخشیدند. حالا او باید از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شود.

Screenshot_2021-02-02 بخشش قاتل پشیمان بدون قیدوشرط

به گزارش رکنا، رضا ذاکری، پدر محمدحسین که هنوز داغ فرزندش بر دل او سنگینی می‌کند گفت: دو پسر دارم، محمدحسین ۱۹ساله، اولین پسرم و دانشجوی سال اول رشته کامپیوتر بود که به قتل رسید. آن روز همراه پسرخاله‌اش و چند هم‌دانشگاهی‌اش برای عیادت یکی از همکلاسی‌های‌ بیمارش به خانه او رفتند. در مسیر برگشت خودروی پرایدی با دو سرنشین از آنها سبقت گرفت و همین باعث مشاجره سرنشینان دو خودرو شد.

راننده پراید در محله دیگری دوباره آنها را دید و به قصد تلافی با پسرم و دوستانش دعوا کرد. پسرم قصد میانجیگری برای پایان‌دادن به دعوا را داشت که قاتل ضربه‌ای به او زد و زخمی‌اش کرد. بعد از درگیری دوستانش مقابل خانه ما آمده و گفتند او چاقو خورده و سراسیمه به بیمارستان رفتیم اما او فوت شد.

پدر داغدیده گفت: قاتل را در جلسه محاکمه دیدم. در این سال‌ها خانواده‌اش برای رضایت نیامدند و فقط واسطه فرستادند. تصمیم‌مان فقط قصاص بود. ۱۵آبان امسال قرار بود قاتل اعدام شود اما قاضی اجرای حکم کرونا گرفت و اجرا به روز دیگر موکول شد. انگار مقابل امتحان الهی قرار گرفته بودیم. دو هفته قبل از اجرای احکام به ما زنگ زده و گفتند برای اعدام قاتل بیایید. آن روز همسرم گفت به دلش افتاده قاتل را ببخشد و من هم قبول کردم قاتل بخشیده شود. کسی ازتصمیم‌مان خبر نداشت و در اجرای احکام از ما پرسیدند هنوز قصاص می‌خواهید؟ گفتیم برای قصاص نیامده‌ایم، آمده‌ایم قاتل‌را‌ببخشیم.

خواستیم خانواده قاتل به اجرای احکام بیایند که آمدند و وقتی شنیدند او را ببخشیده‌ایم باور نمی‌کردند. خوشحالیم که اعدامی را عفو کردیم.

اعظم مادر داغدیده محمدحسین هم ادامه می‌دهد: فقط خواهان قصاص قاتل بودیم. برای پسرم هزار آرزو داشتم. هربار که سر مزارش می‌رفتم، می‌گفتم در مقابل امتحان الهی‌ام و از خدا بخواه کمک کند تصمیم درستی بگیرم اما انگار قبل از سومین سالگرد فوت پسرمان خدا به دلمان انداخت که رضایت دهیم. وقتی فهمیدیم تا چند روز دیگر قاتل اعدام می‌شود. به خدا و امام حسین(ع)متوسل شدم که راه را نشانم دهند. خودم داغدار بودم و نمی‌توانستم مادر دیگری را داغدار کنم. به شوهرم گفتم می‌بخشم تو هم ببخش.

وی افزود: بعد از این بخشش قلبم آرام گرفت که جوان دیگری را به زندگی برگرداندم. رضایت‌نامه را امضا زده و راهی خانه شدیم. ما جوان اعدامی را بخشیدیم و او را به خدا سپردیم تا بعد از آزادی راه درستی را در پیش بگیرد و قدر بخشش‌مان را بداند. روز بعد از بخشش، سالگرد فوت پسرمان بود و با قلبی آرام سر مزارش رفتیم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟