حمله دزد تهرانی به گردشگر چینی در تجریش

سارق جوان که یک سال قبل اقدام به موبایل قاپی از مسافر چین در شمال تهران کرده بود بازداشت شد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کاراگاه "احمد نجفی" معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: خرداد ماه سال گذشته یک مسافر چینی با حضور در کلانتری 122 دربند اظهار داشت، در خیابان در حال تردد بودم که مردی گوشی موبایلم که گران قیمت بوده قاپیده است.

وی عنوان کرد: بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه یک تهران دستور داد تا تیمی از کارآگاهان اداره 18 پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری سارق مسافر کشور چین وارد عمل شوند.

سرقت از مسافر چین در ایران

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی به محل سرقت رفته و تصویر سارق موبایل قاپ را به دست آوردند اما با توجه به اینکه تصویر سارق واضح نبود و تنها مشخص بود که سارق با موتور قرمز رنگ دست به این سرقت زده است. در ادامه تحقیقات پلیسی در مسیر دیگری برای دستگیری متهم قرار گرفت.

وی افزود: در حالی که ردی از متهم در دست نبود با گذشت چند ماه ماموران اطلاع پیدا کردند که گوشی سرقتی در دست یک مرد به نام فرزین است و مخفیگاه وی را شناسایی و موفق به بازداشت وی شدند.

این مقام پلیسی توضیح داد: فرزین در اظهاراتش مطرح کرد، گوشی موبایل را از مرد جوانی به نام مراد خریداری کرده و از سرقتی بودن آن اطلاعی نداشته است.

بازداشت سارق موبایل قاپ پس از یک سال

سرهنگ نجفی تصریح کرد: بدین ترتیب کارآگاهان با اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی سارق جوان که در منطقه سعادت آباد زندگی می کند، شدند و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه سارق را در روز اول بهمن ماه دستگیر کردند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: متهم در ابتدا تاکید بر بیگناهی داشت اما وقتی در برابر شاکی پرونده و تصاویر دوربین مداربسته قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد و معترف شد، مرد چین ی از من خواست، برای راهنمای نقشه گوشی موبایلش، او را کمک کنم، به همین خاطر در یک لحظه وسوسه شدم و گوشی موبایل از دستش مسافر کشور چین قاپیده و پا به فرار گذاشتم.

سرهنگ نجفی در پایان اضافه کرد: متهم برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی اش در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کشف سایر جرائم احتمالی در دستور کار قرار دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟