چشم مرد شرور کور می شود! / شرط اجرای قصاص چیست؟! + عکس چهره اسید سوخته

رسیدگی به این پرونده از شامگاه پنجم شهریور سال ۹۵ به دنبال وقوع اسید پاشی در پارک بازیافت در منطقه خزانه آغاز شد.

ماموران پلیس که در جریان اسیدپاشی قرار گرفته بودند وقتی به پارک رفتند دریافتند در دوئل دسته جمعی که به وقوع پیوسته بود یک مرد جوان به نام مجید اقدام به اسیدپاشی کرده و باعث سوختگی شدید دو نفر به نام‌های بهرام و میثم شده است .

خیلی زود دو مرد به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند .

بهرام که در آن درگیری چاقو هم خورده بود به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و پس از چندین عمل جراحی معجزه آسا زنده ماند و بعد از ۵۰ روز از بیمارستان ترخیص شد.

وی که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده و یکی از چشمانش را هم از دست داده وقتی پیش روی ماموران ایستاد با ناراحتی گفت : من و دوستم میثم در پارک نشسته بودیم که متوجه درگیری چند نفر شدیم .ما برای میانجی‌گری وارد دعوا شدیم اما یکی از مردان شرور که در دعوا حضور داشت ظرف حاوی اسید را به روی ما پاشید .

ماجرای اسیدپاشی در پارک بازیافت

میثم نیز حرف‌های وی را تایید کرد و همین کافی بود تا مجید 42 ساله که سابقه دار هم بود تحت تعقیب قرار بگیرد.

پلیس بعد از اقدامات تخصصی، مجید را که از زندانی های قدیمی بود ردیابی و بازداشت کرد .

مجید ابتدا سعی کرد خود را بی گناه نشان دهد اما وقتی دید همدستانش او را لو داده اند به اسیدپاشی اعتراف کرد .

مرد اسیدپاش در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

مرد شرور در دادگاه اسیدپاشی را انکار کرد

در ابتدای جلسه بهرام در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من از ناحیه سر و صورت و بدن به شدت دچار سوختگی شده ام و یکی از چشمانم را از دست داده ام. ۵۰ روز در بخش آی سی یو بستری بودم و پزشکان امیدی به زنده ماندنم نداشتند اما معجزه‌آسا نجات یافتم. من برای مجید تقاضای قصاص چشم و دریافت دیه را دارم.

وی در تشریح جزئیات دوئل اسیدی گفت: من و مجید از قبل با هم درگیری داشتیم .او به خاطر کینه ای که از من داشت به رویم اسید پاشید .

سپس وکیل میثم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت : موکلم که از ناحیه گردن و دست دچار سوختگی شده است در دادگاه حاضر نیست و تقاضای دیه را مطرح کرده است .

وقتی مجید روبه روی قضات ایستاد برخلاف اعترافات گذشته اش اسیدپاشی به بهرام را انکار کرد .

وی گفت : بهرام خودش پسر شروری است و چندین سابقه کیفری در پرونده اش دارد .سه سال و نیم قبل بهرام به محل کارم که یک گاراژ بود آمد و اقدام به شکستن شیشه‌های مغازه کرد .به همین دلیل از او شکایت کردم .دادگاه او را به یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد اما بهرام مدام مرا تهدید می‌کرد تا شکایتم را پس بگیرم .او حتی بارها عکس های قدرت نمایی اش را در فضای مجازی منتشر می کرد تا بچه‌های محل را بترساند اما چون نتوانست رضایت من را جلب کند به زندان محکوم شد .وقتی از زندان آزاد شد تهدیدم کرد که روزگارم را سیاه می کند .

وی ادامه داد: ساعت ۱۱ شب بود و من در گاراژ مشغول کار بودم که چند نفر به من حمله کردند .آن ها مرا کتک زدند حتی خودروام را آتش زدند و یک نفر روی بدنم اسید پاشید که از ناحیه گردن و کمر دچار سوختگی شدم. نمی‌دانم آن موقع چه کسی روی بهرام و دوستش اسید پاشیده است؟ من بی گناهم.

سپس وکیل وی به قضات گفت: شاکی و متهم سابقه درگیری داشته اند. متهم در آن درگیری خودش نیز دچار اسیدپاشی و سوختگی شده است . سوختگی روی سمت راست بدن موکلم نشان می دهد او نمی توانسته روی خودش اسید بپاشد.

وی ادامه داد: شاکی پسر شروری بوده و به همین خاطر دشمنان زیادی داشته .ممکن است یکی از دشمنان او اقدام به اسیدپاشی کرده باشد .در آن درگیری خودروی موکلم نیز دچار سوختگی شده و آتش‌نشانی اعلام کرده آتش سوزی عمدی بوده است. موکلم نمی توانسته در آن درگیری خودش اقدام به آتش زدن خودرواش کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد او بی گناه است و شخص دیگری اقدام به اسیدپاشی کرده است .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به درخواست بهرام مبنی بر قصاص چشم،پرونده را به پزشکی قانونی ارسال کردند تا کارشناسان امکان قصاص چشم را بررسی کنند.

آزادی مرد اسیدپاش

وقتی کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند امکان قصاص چشم با اسید ممکن نیست،مجید که 4سال در زندان بود با قرار وثیقه سنگین آزاد شد تا در شعبه هفتم دادگاه بار دیگر از خود دفاع کند.

مجید دیروز در حالی که با قرار وثیقه آزاد بود در دادگاه حاضر شد و به دفاع پرداخت. در ابتدای جلسه بهرام درخواست قصاص چشم را مطرح کرد و گفت: من سال 95 چندین عمل جراحی انجام دادم که حدود 700 میلیون تومان هزینه داشت. اما با این وضعیت همچنان آثار سوختگی شدید روی سر و صورتم نمایان است و این موضوع همه زندگی ام را تحت تاثیر قرار داده است.من برای مجید اشد مجازات می خواهم.

سپس متهم روبه روی قضات ایستاد و اسیدپاشی را انکار کرد. وی حرف های قبلی اش را تکرا کرد و گفت: من نمی دانم چه کسی روز بهرام اسید پاشیده است. با پایان دفاعیات متهم ،قضات دادگاه قرار مجید را تشدید کرده و وی را روانه زندان کردند.

پرونده بار دیگر به پزشکی قانونی فرستاده شد تا کارشناسان اعلام کنند منافع چشم قابل قصاص است یا نه. با این اظهارنظر قضات دادگاه درباره این پرونده حکم صادر می کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟