شناسایی عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی / کیفرخواست صادر می شود + فیلم
حجم ویدیو: 27.45M | مدت زمان ویدیو: 00:04:16

به گزارش رکنا،  سی و هفتمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز ( سه شنبه ) خود با خبرنگاران با اشاره به سند تحول قضایی گفت: هفته گذشته این سند منتشر و مورد اقبال عمومی قرار گرفت. این سند، سند خدمت به مردم و سند اعتماد به شهروندان و استمداد از آنها در برپایی عدالت و دادگستری است.
وی ادامه داد: سند تحول قضایی، سند آسیب شناسی وضع موجود و گره گشایی از مشکلات روزمره مردم و تضمین حقوق قانونی آنها است. این سند، با اقبال عمومی مردم مواجه شد و اجرای آن اجماع ملی و همکاری نهادها را می طلبد.
وی افزود: نقش مردم نقشی بی نظیر است و مشارکت مردم بیانگر آن است که از منظر متولیان امور، مردم صاحبان اصلی این سند متعالی و پیشرفته هستند. امید است با تلاش همه همکاران و با همکاری نهادهای ذیربط با اجرای دقیق سند تحول قضایی بتوانیم قوه قضائیه در تراز جمهوری اسلامی را شاهد باشیم.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوالی درباره اینکه پیگیری حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی و نقش آلمان در این ترور و همچنین آخرین وضعیت پرونده پیگیری ترور شهید محسن فخری زاده گفت: پرونده مربوط به جنابت تروریستی منجر به شهادت شهید سلیمانی و همراهان ایشان از آغازین روزهای این حادثه تلخ در دادسرای ویژه امور بین الملل تهران تشکیل شده و تحقیقات جامع و مفصلی در ارتباط با فرایند عملیات منتهی به شهادت این شهید عزیز انجام و نیابت هایی قضایی به کشورهای مختلف ارسال شد.
وی گفت: از برخی از این کشورها اسناد خوبی به دست ما رسیده است و یکایک عوامل یعنی ۴۸ نفر از رئیس جمهور امریکا که عامل اصلی ترور بود تا فرماندهان و مقامات مختلف شناسایی شدند. با قید اینکه هر کدام از اینها در این جنایت چه نقشی داشتند اعلان قرمز صادر و به پلیس بین الملل ارسال شد. تحقیقات پرونده روند خوبی را طی کرده است و نیروی قدس سپاه و وزارت خارجه و سایر نهادها همکاری های خوبی داشتند. به زودی کیفرخواست این پرونده صادر می شود.
وی افزود: برای بعد کیفری و حقوقی شعبه ویژه تعیین شده است و آماده این است که با دادخواست هایی صادره از سوی برخی خانواده های شهدا که ارسال شده است به آنها رسیدگی کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟