بازداشت 3 مرد پلید که 80 زن و مرد مشهدی را به خاک سیاه نشاندند

به گزارش رکنا،  ماجرای کارت‌های طلایی امداد خودرو موضوعی است که از سال 1391 با مصاحبه مدیرعامل یکی از شرکت‌های خودرویی کشور بر سر زبان‌ها افتاد. ماجرای صدور این کارت‌ها از این قرار بود که این شرکت در ازای دریافت مبلغی کم، کارت طلایی خدمات را برای متقاضیان صادر می‌کرد و افراد با در دست داشتن این کارت می‌توانستند از تخفیف‌های ویژه هنگام تعمیر خودروهایشان در تعمیرگاه‌های طرف قرارداد، استفاده کنند. به گفته این مقام مسئول در آن سال 9میلیون کارت برای متقاضیان صادر شد اما این طرح از آنجا به حاشیه کشیده شد که عده‌ای سودجو در تماس با شهروندان خود را به جای نماینده شرکت خودرو‌سازی جا می‌زدند و با شرح ماجرای کارت‌های طلایی، مبالغی را از مردم می‌گرفتند و این‌گونه از متقاضیانی که فریب زبان چرب و نرم آن‌ها را خورده بودند کلاهبرداری می‌کردند.
امروز حدود هشت سال از آن وعده می‌گذرد اما هنوز هم شیادان دست از این شگرد کهنه خود برنداشته‌اند تا جایی که رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی از دستگیری متهمانی در مشهد خبر داد که با همین شگرد نخ‌نما تا به حال از 80 زن و مرد کلاهبرداری کرده‌اند.

کلاه کهنه شیادان بر سر 80 مشهدی

این پروند با شکایت چند شهروند آغاز شد، افرادی که برای دریافت کارت الکترونیک خدمات خودرویی، مبالغی را به صورت دستی به فردی که ظاهرا نماینده یک شرکت قانونی بوده پرداخت می‌کنند اما از دریافت کارت هیچ خبری نمی‌شود.
یکی از افراد در تکمیل پرونده‌اش اعلام کرد: زنی جوان که خودش را کارشناس سازمان بیمه معرفی می‌کرد به من زنگ زد و گفت شما چون نمره منفی گواهینامه ندارید و تصادف نداشته‌اید، شامل تخفیف قرار گرفته‌اید و تا دو ماه آینده همه باید کارت هوشمند ماشین سواری بگیرند. امروز فقط نوبت شماست و باید 320هزار تومان به پیک که تا یک هفته دیگر می‌آید بدهید وگرنه دو ماه دیگر که داشتن این کارت اجباری می‌شود، باید 980هزار تومان بپردازید.
سرهنگ جواد شفیع‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به موضوع کلاهبرداری در این پرونده‌ها، از ورود کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان به پرونده خبر داد.
بررسی‌های کارشناسان پلیس آگاهی نشان داد به تعدادی از شاکیان در ازای پرداخت مبالغ مختلف، کارتی نیز داده شده اما وقتی این افراد با کارت تخفیف به مراکز مجاز می‌روند متوجه می‌شوند که کارت جعلی است.
با مشخصاتی که شهروندان در اختیار مأموران گذاشتند، مشخصات فرد موتورسوار مراجعه کننده به منزل متقاضیان مشخص می‌شود. این سرنخ موجب می‌شود تا متهم ردزنی و هنگام تردد در مشهد شناسایی و دستگیر شود.
مرد جوان با توجه به اینکه از سوی شاکیان شناسایی شده بود و مدارک همراهش نیز نشان می‌داد او در این پرونده نقش پیک را ایفا می‌کرده است، لب به اعتراف گشود و محل اصلی پخش کارت‌های جعلی را در مشهد به کارآگاهان معرفی کرد.
کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان‌رضوی که از چندی پیش به دنبال این افراد بودند، اقدامات لازم را انجام دادند و پس از اینکه متوجه شدند مکان شناسایی شده محل اختفای متهمان است، بلافاصله هماهنگی‌های لازم را با مقام قضایی انجام دادند و پس از دریافت دستور حکم ورود به مخفیگاه متهمان وارد عمل شدند.
به گفته سرهنگ شفیع‌زاده، مأموران پس از ورود به این محل 2 متهم اصلی پرونده را دستگیر کردند. در بازرسی از این مخفیگاه مدارک متعددی از جمله 595‌کارت و دفترچه راهنما و پاکت آماده ارسال و 663 برگه قبض‌های مربوط کشف شد.
با دستگیری متهمان و انتقال آن‌ها به پلیس آگاهی، براساس دستور قضایی بازجویی از متهمان آغاز و مشخص شد که آن‌ها هیچ‌گونه مجوزی برای اقدامات خود ندارند و با جا زدن خود به عنوان نمایندگان شرکت خودروسازی، بیمه و دیگر سازمان‌ها، افراد را فریب می‌داده‌‌اند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی از ادامه تحقیقات در این پرونده با هدایت مقام قضایی خبر داد و گفت: تا کنون 80شاکی از متهمان شکایت کرده‌اند. با توجه به اینکه احتمال دارد تعداد مال‌باختگان بیشتر باشد، از تمام افرادی که با این شگرد مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، درخواست می‌کنیم برای شکایت و همچنین پیگیری آن به پلیس آگاهی مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

 

کدخبر: 647898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟