حمله به مخفیگاه قاچاقچیان انسان در تهران / 6 مرد گروگان بودند! + عکس

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، چندی قبل مردی سراسیمه پای در اداره پلیس گذاشت و از ربودن برادرش که قصد آمدن به ایران را داشت خبر داد.

برادر نگران که اهل کشور افغانستان است ادعا کرد که مدتی است به صورت غیرقانونی به ایران آمدم و در یک کارگاه کار می کنم و درآمد خوبی دارم و برادرم که در افغانستان است وقتی متوجه درآمد و شرایط کاری ام شد تصمیم گرفت به صورت غیرقانونی به ایران بیاد و در کنار من مشغول به کار شود به همین خاطر از یک نفر که در کار قاچاق انسان بود هماهنگ کردم تا برادرم را از افغانستان به تهران منتقل کند.

این مرد در ادامه گفت: برادرم که حفیظ نام دارد در آخرین تماسش به من گفت که یک قاچاق بر او را به ایران منتقل می کند و در ادامه یک مرد دیگر او را همراه چند مرد افغان دیگر به تهران می رساند، منتظر بودم برادم با من تماس بگیرد تا آدرس محل کارم را به او بدهم اما آنها با من تماس گرفتند تا 10 میلیون تومان به آنها پرداخت کنم تا برادرم را آزاد کنند.

گروگانگیری 6 مرد افغان از سوی قاچاقچیان انسان

بدین ترتیب تحقیقات پلیسی به دستور بازپرس پرونده آغاز شد و کارآگاهان در گام نخست به برادر نگران آموزش هایی را دادند تا با قاچاقچیان انسان یک قرار برای پرداخت پول و رهایی برادرش بگذارد و مرد جوان با توجه به آموزش های لازم با یکی از قاچاقچیان قرار ملات گذاشت و کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه یکی از قاچاقچیان انسان را در محل قرار صوری دستگیر کردند.

کارآگاهان در ادامه پی بردند که حفیظ و 5 مرد افغان دیگر از سوی قاچاقچیان انسان زندانی شده اند که از کشور افغانستان وارد ایران شده اند اما با توجه به اینکه خانواده هایشان مبلغ 10 میلیون تومان را تهیه نکرده اند آنها را به گروگان گرفته اند.

همین کافی بود تا کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده از مته دستگیر شده در عملیاتی غافلگیرانه 3 متهم دیگر پرونده که از کشور افغانستان و پاکستان بودند دستگیر شود و حفیظ و 5 گروگان دیگر از اسارتگاه قاچاقچیان انسان رهایی یافتند.

شگرد قاچاقچیان انسان از افغانستان به ایران و ترکیه

ماموران در ادامه تحقیقات از متهمان پی بردند که این باند در 3 گروه ماموریت قاچاق انسان را برعهده دارند، یک باند در افغانستان سوژه هایشان را که قصد مهاجرت به ایران و ترکیه را دارند شناسایی می کنند و گروه دوم بعد از تحویل گرفتن مهاجران بعد از عبور از مرز، سوژه ها را به تهران و افرادی که قصد رفتن به ترکیه را دارند به شهر ارومیه منتقل می کنند و تا زمانیکه مهاجران مبلغ 10 میلیون به بالا را در اختیار قاچاقچیان انسان قرار ندهند در اسارت می مانند و پس از تحویل گرفتن پول آنها را رها و گروهی که قصد رفتن به ترکیه را دارند از مرزها عبور و به کشور ترکیه می رسانند.

یکی از قاچاقچیان انسان در اعترافاتش گفت: افرادی که پول را پرداخت می کنند در مقصد رها می شوند اما کسانیکه پول را نپردازند چون نیم توانیم آنها را به کشور بازگردانیم تا زمان پرداخت بدهی شان در اسارت ما می مانند و بعد از تسویه حساب آزاد می شوند.

بنا بر این گزارش ، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟