حیوان آزارهای بی رحم زنجان در دام پلیس

به گزارش رکنا،  سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شکارچی ان متخلف سه سر خرگوش و سه قطعه کبک از سوی ماموران یگان حفاظت این اداره کل دستگیر شدند.
علی مرشدی، روز شنبه  افزود: محیط بانان شهرستان ایجرود سه شکارچی متخلف را که در اراضی روستای "ایج" مشغول به شکار پرنده کبک بودند را مشاهده و نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.
وی اظهار داشت: از این سه شکارچی غیر بومی، لاشه سه قطعه کبک و ۲ قبضه سلاح شکاری "مجاز (حمل توسط غیر) و غیرمجاز (قاچاق) " و تعدادی نیز آلات و ادوات شکار پرنده کشف شد که متخلفین پس از واریز جریمه به حساب محیط زیست به عنوان ضرر و زیان وارده به طبیعت و حیات وحش به مرجع قضایی معرفی شدند تا از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز مورد اعمال قانون قرار گیرند.
سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: برای شکار هر قطعه پرنده کبک مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از شکارچیان متخلف به دلیل وارد آوردن ضرر و زیان به طبیعت اخذ می شود و ازجنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده رای و نظر می دهد.
مرشدی، تصریح کرد: ۲ شکارچی غیربومی نیز که اقدام به شکار غیرمجاز سه سر خرگوش در اراضی بخش زنجانرود کرده بودند از سوی مامورین یگان حفاظت منطقه حفاظت شده سرخ آباد (سرمحیط بانی سهرین) دستگیر شدند.
وی، افزود: از این شکارچیان متخلف نیز که با استفاده از یک قبضه سلاح ساچمه ای مبادرت به شکار این پرندگان زیبا کرده بودند به دست آمد و خودروی پراید مورد استفاده قرار گرفته در این شکار غیرمجاز توقیف شد.
مرشدی اظهار داشت: این شکارچیان متخلف نیز به جرم شکار غیرقانونی علاوه بر جریمه تعیین شده از سوی این اداره کل و واریز آن به حساب محیط زیست، به مرجع قضایی معرفی شدند تا از سوی قاضی رسیدگی کننده به پرونده نیز به لحاظ جنبه عمومی جرم، مورد اعمال قانون قرار گیرند.
وی افزود: متخلفان دستگیر شده به ازای شکار هر راس خرگوش نر به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان و خرگوش ماده به یک هزار و ۲۵۰ تومان جریمه محکوم می شوند که به عنوان ضرر و زیان وارده به طبیعت و حیات وحش باید به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده رای و نظر می دهد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟