شهادت 5 مرد زنجانی در بیمارستان های کرونایی + عکس

کرونا و خبرهایش همچنان غافلگیر کننده است و آنچه که از ما می‌گیرد مردان و زنانی هستند که هر کدام عزیز خانواده‌ای هستند و این بار خبر شهادت اعضای کادر درمان است که تاثر را برمی‌انگیزد.

به گزارش رکنا ،  رفع مضرات هر رویدادی بسته به نوع آن در جامعه نیازمند ایثار و از جان گذشتگی قشری است تا بتوان اندکی از تاملات جسمی و روحی آن رویداد کاست.

در این میان شیوع ویروس کرونا هم، فعالان حوزه بهداشت و درمان را در خط مقدم دفاع از مردم قرار داده است که بسته به شرایط لقب مدافعان سلامت گرفته‌اند.

مدافعان سلامت که به دلیل قرار گرفتن در معرض خطر درگیر شدن با ویروس کرونا با توجه به حضور در پیشانی درمان، باید از خود مراقبت‌ کنند که البته با توجه به ناشناخته بودن این ویروس شهدای زیادی را تقدیم کردند که هر کدام در حرفه و تخصص خود زبانزد بودند.

اما استان زنجان هم پنج شهید در راه سلامت مردم استان تقدیم کرده است که هر کدام در جایگاه خود نقش ایفا می‌کردند.

شهدای مدافع سلامت در کرونا زنجان

نخستین شهید مدافع سلامت استان زنجان اسدالله شیخ جابری بود که خبر شهادتش به عنوان مدافع سلامت در تاریخ 20 فروردین و بعد از مشحص شدن نتیجه آزمایش مشخص شد این شهید در قطعه صالحین بهشت زهرای شهر زنجان آرام گرفت.

امام دومین شهید مدافع سلامت استان از آن حمزه مقدم، رئیس باسابقه مرکز اورژانس این شهرستان شد.

براساس گفته جواد مرادی مسؤول روابط عمومی اورژانس استان زنجان حمزه مقدم 45 ساله، با مدرک کارشناسی پرستاری و 20 سال سابقه خدمت در مرکز فوریت‌های پزشکی خرم‌دره از یک هفته پیش درگیر ویروس کرونا شده بود.

خبر شهادت شهید مدافع سلامت حمزه مقدم، مسؤول فوریت‌های پزشکی شهرستان خر‌مدره که در هنگام خدمت به مردم، گرفتار ویروس منحوس شده بود هم در هشتم آبان خبری شد.

شهدای مدافع سلامت در کرونا زنجان

که در این رابطه کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور پیام تسلیتی با این مضمون منتشر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم
قمصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

در کمال تأسف امروز در غم از دست دادن همکار پرتلاش ، فداکار و عزیزی نشسته‌ایم که در راه خدمت و کمک به هموطنان خود به ملکوت اعلی پیوست و نام نیک خود را در زمره شهدای سرافراز کاروان عشق و ایثار ثبت کرد.

شهادت همکار پرتلاش و گرانقدرمان، آقای حمزه مقدم بدون تردید واقعه دردناک، فقدانی جبران ناپذیر برای خانواده اورژانس و ضایعه‌ای عظیم در مجموعه حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با قلبی سرشار از تاثر و اندوه، شهادت رئیس اورژانس خرمدره را به خانواده داغدار آن عزیز و خانواده بزرگ اورژانس ، تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

شهدای کرونا در زنجان

کرونا، کرونا و کرونا، همچنان می‌تازد و جان عزیزی از عزیزان خانواده‌ها را می‌گیرد و این باز نام اکرم احدیان از کادر درمان بیمارستان ولی‌عصر زنجان به عنوان شهید مدافع سلامت ثبت شد.

نام اکرم احدیان در بین این شهدا، بعد از یک ماه مبارزه با ویروس کرونا به عنوان سومین شهید سلامت استان زنجان در تاریخ 20 آبان‌ماه ثبت شد.

و چهارمین شهید هم امین‌الله عروجی بود کارمند درمانگاه شبانه‌روزی شهرستان ماهنشان و از مدافعان خط مقدم مبارزه با کرونا، بعد از حدود یک هفته بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر (عج)، که صبح دوشنبه سوم آذرماه در سن ۴۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

و سید نعمت موسوی کارمند بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان و از مدافعان خط مقدم مبارزه با کرونا، بعد از سه روز بستری در بیمارستان آیت‌الله موسوی در سن 50 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

شهدای مدافع سلامت در کرونا زنجان

به هر حال به نظر این روزها ویروس کرونا، فعال‌ترین و پرخبرترین موضوع بشری است که ذهن، جسم، روح و روانش را تحت تاثیر قرار داده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟