شکنجه های  وحشتناک معتادان در 3 خانه متروکه / 9 نفر بازداشت شدند

به گزارش رکنا ، اعلام گزارش های پی در پی از سوی منابع اطلاعاتی و خبری مبنی بر فعالیت چند مکان غیر مجاز در حوزه نگهداری و ترک اعتیاد معتادان به پلیس، تیمی از مأموران کلانتری کاظم آباد مشهد را بر آن داشت تا برای شناسایی این محل های غیر قانونی و دستگیری گردانندگان آن ها وارد عمل شوند.

پشت پرده شکنجه گاه های ترک اعتیاد در مشهد

ماجرای این پرونده ها از این قرار بود که افرادی با راه اندازی فضاهای غیر مجاز و بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به نگهداری معتادانی می کنند که خانواده هایشان به نیت ترک افیون آن ها را به این مکان ها سپرده اند. گزارش های اولیه منابع خبری پلیس حاکی از آن بود که گردانندگان این کمپ های ترک اعتیاد نه تنها از شیوه های پزشکی و روان پزشکی برای ترک افیون مددجویان خود استفاده نمی کنند، بلکه با این افراد آسیب دیده برخوردهای نامناسبی داشته و رفتارهای خشن و غیر انسانی با آن ها
دارند.

مأموران دایره مبارزه با مواد مخدر کلانتری کاظم آباد مشهد با کنار هم قرار دادن پازل های این پرونده و تکمیل تحقیقات ابتدایی با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و برای محرز شدن جرم متهمان، مکان های مورد نظر که 3 کمپ غیر مجاز بودند را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند. مأموران پلیس پس از تکمیل تحقیقات میدانی و جمع آوری مستندات و ادله کافی گزارش پرونده ها را در اختیار دادسرای مشهد قرار داده و در حکمی از سوی مقام قضایی به همراه نماینده دادستانی و مأموران شبکه بهداشت و درمان اماکن عمومی مشهد به سراغ 3 مکان مورد نظر رفتند.
مسئولان این مکان های غیر مجاز ابتدا حاضر به همکاری با عوامل پلیس نبودند و از همکاری با قانون خودداری می کردند که در این لحظه مأموران دایره مبارزه با مواد مخدر کلانتری کاظم آباد با در دست داشتن حکم قضایی و به همراه نماینده دادستانی وارد این کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز شدند.
در بررسی های اولیه این محل ها 26 مددجو که به طرز غیر اصولی و غیر کارشناسی نگهداری می شدند با دستور قضایی به مراکز تحت ماده 16(کمپ ترک اعتیاد اجباری) مجاز منتقل شدند.

دستگیری 9 متهم در شکنجه گاه معتادان مشهد

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: 3 کمپ ترک اعتیاد غیر مجاز مورد نظر در بولوار توس که بدون پروانه فعالیت، مجوز بهداشتی و درمانی بودند و هر سه محل پس از تخلیه کامل و انتقال مددجویانشان با دستور مقام قضایی مهروموم شدند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: در این عملیات ها 2 دستگاه خودرو سواری پلاک مخدوش توقیف و با دستور قضایی روانه پارکینگ شدند. علاوه بر این 9 نفر از گردانندگان این کمپ های ترک اعتیاد غیر‌قانونی دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل بررسی های اولیه به دادسرا منتقل شدند.این مقام ارشد انتظامی شهر مشهد ادامه داد: در بررسی های تکمیلی این 3 پرونده مشخص شد که کمپ های ترک اعتیاد پلمب شده در شرایط غیر بهداشتی و با استفاده از روش های درمانی غیر اصولی اداره می شده و مسئولان و گردانندگان این مکان ها با بدرفتاری با مددجویان خود موجب آسیب های جسمی و روحی به این افراد شده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟