این بار یک مرد در سایت های بد بی آبرو شد / پلیس یزد فاش کرد

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فردی که با قرار دادن تصاویر شخصی شاکی، در پیج مبتذل، موجب هتک حیثیت وی شده بود، خبر داد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد در این ‌باره گفت: در پی شکایت مردی‌30 ساله مبنی بر اینکه تصاویر شخصی وی در صفحه اینستاگرام دیگری در کنار تصاویر مبتذل منتشر و موجب هتک حیثیت او گردیده بود، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارت خود بیان داشت: شخص یا اشخاصی با استفاده از عکس‌های موجود در صفحه اینستاگرام بنده اقدام به ایجاد پیج جدید با آدرس من نموده و سپس عکس مرا در کنار تصاویر مبتذل قرار داده و شروع به ارسال پیام به مخاطبین مبنی بر اینکه من فردی دارای فساد اخلاقی هستم نموده است و قصد بردن آبرویم را دارند.

سرهنگ ابوطالبی عنوان داشت: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد.

مرد یزدی آبرویش در پیج مبتذل رفت

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی بود ولی پس از مشاهده مستندات و ادله، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را خصومت شخصی با شاکی و قصد ضربه زدن به وی، عنوان کرد.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به ماده 745 قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

این مقام انتظامی به کلیه کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد: تحت هیچ شرایطی اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذاشته و یا برای کسی ارسال نکنید، فضای مجازی یک فضای اشتراکی است که ممکن است برخی از افراد به بهانه‌های مختلف سوء استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد با بیان اینکه پلیس فتا به صورت شبانه‌ روزی آماده پاسخگویی می‌باشد، افزود: هموطنان در صورت ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟