کیوان در خانه سهیلا اقدام پلیدانه کرد / چهره نگاری برای بازداشت مرد فراری

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبردار حرفه ای تحت تعقیب قضائی چند استان که خود را مدیر شرکتی بین المللی معرفی می کرد خبر داد و گفت: متهم پس از رسیدگی قضائی برای بررسی سایر جرائم به استان خوزستان اعزام شد.

به گزارش رکنا،  سرهنگ کارآگاه "سعید مجیدی" در تشریح این خبر گفت: بیست و پنجم مهر ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع و برای رسیدگی تخصصی در اختیار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت .
وی عنوان کرد: بدواَ از شاکی که خانمی جوان به نام سهیلا بود تحقیق و اظهار داشت، سال گذشته با فردی که خود را کیوان و از مدیران رده بالای یک شرکت بین المللی معرفی می کرد، آشنا شدم و پس از مدتی از من خواستگاری کرد و قرار بود بعد از مدتی ازدواج کنیم در این اثنا او پیشنهاد داد مبلغ 2 میلیارد ریال به او بدهم تا بتواند با روابطی که دارد خودروی خارجی وارد کشور کند و سپس آن را برای نقل و انتقال مدیران شرکت به ترابری شرکت اجاره دهد و از این طریق سود خوبی نصیب من شود.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای تحت تعقیب چند استان کشور

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی در ادامه گفت، کیوان بدین وصف و با اعلام اینکه نمی خواهد بازرسی اداره متوجه موضوع شود بیان داشت، باید کارت عابر بانک خود را با رمز در اختیار او بگذارم تا مبلغ مد نظر را برداشت کند که من هم کارت عابر بانک خود را در اختیار او گذاشتم و مبلغ مذکور را با استفاده از دستگاه pos برداشت کرد، اما مدت یکسال است نه خودرویی دیده ام و نه اجاره بهایی تا اینکه قبل از عید متوجه متواری شدن کیوان شدم و هیچ آدرس و نشانی از او ندارم.
رئیس پایگاه چهارم با بیان اینکه کارآگاهان در گام اول تحقیقات متوجه شدند کیوان با پول شاکی دلار خریده است، افزود: در ادامه تحقیقات از شرکتی که کیوان خود را منصوب به آن می دانست استعلام و مشخص شد که کیوان جزو کارکنان آن شرکت نمی باشد .
این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به اینکه شاکی هویت واقعی متهم را نمی دانست با چهره نگاری، تصویری از متهم به دست آمد که با تطبیق چهره نگاری با تصاویر متهمان سابقه دار در نهایت تصویر سیامک کلاهبردار سابقه دار به عنوان مجرم پرونده شناسایی شد.
وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سیامک تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان های خراسان رضوی، خوزستان و شهر مسجد سلیمان می باشد، افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم اخذ شد.
کارآگاه مجیدی گفت: شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و کارآگاهان در پی جویی های پلیسی مخفیگاه وی را در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و با اخذ نیابت قضایی سیامک را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت : با اعتراف صریح متهم به جرم کلاهبرداری به دادسرا اعزام و پس از صدور قرار تامین برای رسیدگی به سایر اتهام ها به استان خوزستان شهر اهواز اعزام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟