زن جوان سردسته باند آدم ربایی بود / او مرد دارابی را دزدید تا به ثروت برسد + عکس

به گزارش رکنا، مرد ثروتمند دارابی که در طول 14سال برای دومین بار توسط گروگانگیران ربوده شده بود، با عملیات ضربتی پلیس آگاهی استان فارس آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

11آبان‌ماه امسال مردی 83ساله زمانی که برای انجام کاری از خانه‌شان در شهرستان داراب خارج شده بود، در حوالی پایانه مسافربری این شهر توسط 2مرد و یک زن ربوده شد.

آدم‌ربایان که به‌نظر می‌رسید از قبل در کمین طعمه‌شان بودند و او را تعقیب می‌کردند، زمانی که وی به محلی خلوت رسیده بود دست به‌کار شدند و با تهدید و ضرب و شتم، این مرد را سوار بر یک خودروی سواری کرده و متواری شدند. هنوز خانواده پیرمرد از اتفاقی که برای او رخ داده بود، خبر نداشتند تا اینکه چند ساعت بعد فرد ناشناسی با آنها تماس گرفت و مدعی شد که پیرمرد را ربوده و برای آزادی او 2میلیارد تومان می‌خواهد. به‌دنبال این تماس، ماجرا به پلیس گزارش شد.

مرد83ساله دارابی برای دومین بار ربوده شد

تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای آزادی مرد ربوده شده وارد عمل شدند. درحالی‌که تماس‌های تهدیدآمیز آدم‌ربایان ادامه داشت، کارآگاهان موفق شدند، محل وقوع آدم‌ربایی را شناسایی کنند و با حضور در آنجا و بررسی‌های تخصصی سرنخ‌هایی از گروگانگیران به‌دست آوردند. کارآگاهان همچنین در بررسی وضعیت زندگی مرد ربوده شده متوجه شدند که او از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار واز افراد خوشنام شهرستان داراب است و به گفته خانواده‌اش با کسی خصومت و دشمنی نداشته است.

تکرار گروگان‌گیری در داراب / یک زن تیم را هدایت می کرد

تیم تحقیق در ادامه بررسی‌ها به اطلاعات دیگری هم درباره مرد ربوده شده دست یافتند. آنان متوجه شدند که این مرد با توجه به وضعیت مالی‌اش پیشتر هم قربانی آدم‌ربایان شده بود. به‌گفته خانواده‌اش وی در سال85 نیز توسط افرادی گروگان گرفته شده و گروگانگیران قصد اخاذی از خانواده وی را داشتند که با مداخله پلیس، این مرد پس از چند روز آزاد شده و به آغوش خانواده‌اش بازگشته بود.

آدم‌ربایان حرفه‌ای در داراب به دام افتادند

درحالی‌که بررسی‌ها برای یافتن ردی از آدم‌ربایان ادامه داشت، آنها به تماس‌های تهدید آمیز خود ادامه می‌دادند و در این میان تلاش می‌کردند با شکنجه پیرمرد و پخش ناله‌های او برای خانواده‌اش، آنها را مجاب کنند که هر چه زودتر 2میلیارد تومان پول نقد را تهیه و در اختیار آنها قرار دهند. کارآگاهان پلیس با ارائه آموزش‌های مناسب به خانواده گروگان از آنها خواستند که با آدم‌ربایان وارد معامله شوند تا تیم تحقیق فرصت بیشتری برای شناسایی آنها داشته باشد.

با گذشت چند روز از این ماجرا، کارآگاهان که سایه‌ به سایه در تعقیب گروگانگیران بودند، متوجه شدند که آنها کاملا حرفه‌ای هستند و برای اینکه شناسایی نشوند، مدام مخفیگاهشان را تغییر می دهند و گروگانشان را از این شهر به آن شهر می‌برند. در نهایت اما اواخر هفته گذشته آخرین مخفیگاه این باند در شهرستان فسا شناسایی شد و تیم‌های عملیاتی راهی آنجا شدند.

کارآگاهان با محاصره خانه‌ای که احتمال می‌رفت علاوه بر آدم‌ربایان، گروگان نیز در آنجا حضور داشته باشد در یک عملیات ضربتی وارد آنجا و موفق شدند علاوه بر دستگیری آدم‌ربایان، گروگان سالخورده را درحالی‌که به‌خاطر شکنجه‌های آدم‌ربایان سر و صورتش کبود شده بود، آزاد کنند. متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی اعتراف کردند که از مدتی قبل طعمه‌شان را شناسایی کرده بودند.چون می‌دانستند او وضعیت مالی خوبی دارد، تصمیم گرفته بودند با ربودن او از خانواده‌اش اخاذی کنند. برای همین به کمین نشسته و مرد 83ساله را تعقیب کرده بودند تا اینکه در فرصتی مناسب وارد عمل شدند و او را ربودند.

به‌گفته سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، در این عملیات علاوه بر 2مرد و یک زنی که در ربودن مرد 83ساله نقش داشتند، 3متهم دیگر هم دستگیر شدند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟