وسوسه 2 جوان موتورسوار با دیدن رفتارهای زن آبادانی وسط خیابان + فیلم لحظه اتفاق
حجم ویدیو: 2.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:14

به گزارش رکنا ، غفلت زنی که با تلفن همراهش در خیابان درحال بازی بود موجب شد تا 2 سارق موتورسوار از فرصت استفاده کرده و تلفن همراهش را برباید.

در پی وقوع یک فقره موبایل قاپی درساعت 22:00 جمعه 9 آبان ماه از یک زن جوان در منطقه احمد آباد آبادان رخ داده فیلمی در اختیار خبرنگار رکنا قرار گرفت .

این حادثه که در ساعت تقریبی22:00 جمعه رخ داد 2 سارق که سوار بر یک موتورسیکلت بودند توانستند در یک لحظه مناسب تلفن همراه این زن را به سرقت ببرند.

ویدئویی که توسط دوربین مدار بسته تهیه شده است چگونگی وقوع این سرقت را نشان می‌دهد.

در این ویدئو مشاهده می‌شود در حالی که زن جوان تلفن همراه خود را به سمت خیابان نگه داشته است ناگهان موتورسوار به او نزدیک شد و به آسانی تلفن همراهش را به سرقت برد.

پس از این حادثه پلیس  جست‌وجو‌های خود برای شناسایی و دستگیری این دو سارق را آغاز کرده است.

علت افزایش سرقتها چیست؟

وضعیت نابسامان اقتصادی در ماه‌های اخیر را شاید بتوان یکی از دلایل رشد سرقت موبایل در کشور دانست.

وضعیتی که قاپ‌زن‌ها، زورگیرها و سارقین را بر آن داشته تا با تمام قوا به جان و مال مردم حمله‌ور شوند و امنیت جامعه را به مرحله هشدار برسانند.

گفتنی است که برخی از محله‌های آبادان که اغلب روشنایی مناسبی ندارند صدمات بیشتری از این وضعیت اسفناک دیده‌اند. به گفته اهالی منطقه کوی کارگر آبادان آمار سرقت تلفن همراه به‌ویژه در ماه‌های اخیر در این محله به شدت بالا رفته است. هرچند آمار رسمی از این سرقت‌ها در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این محدوده درروزهای اخیر بیشترین سرقت گوشی همراه را داشته است.

توصیه‌های ایمنی که مانع سرقت گوشی همراه می‌شود.

با توجه به اینکه سارقان تمایل بیشتری به سرقت تلفن همراه دارند لازم است هنگام استفاده از تلفن همراه مراقب اطراف خود باشید و از صحبت طولانی یا بازی با گوشی در خیابان خودداری کنید.بهتر است هنگام تماس از هندزفری صحبت کنید و در غیر این صورت هنگام مکالمه، گوشی تلفن را سمت دیوار بگیرید.

گوشی‌های همراه خود را به کودکان خردسال ندهید.از نگهداری فایل، اسناد، اطلاعات شخصی و محرمانه و عکس و فیلم‌های خصوصی در تلفن همراه خودداری کنید.

در هنگام خرید، گوشی را از فروشندگان معتبر خریداری کنید و حتما سریال گوشی را با جعبه مطابقت دهید تا در هنگام سرقت به مشکل برنخورید.بعد از خرید گوشی اکانت گوگل و یا اپل آی دی خود را روی آن فعال کنید تا در صورت مفقود شدن یا گم شدن بتوانید از طریق سایت های مرتبط آن را قفل کنید و یا اطلاعاتتان را پاک کنید.

بدون شک با رعایت این نکات میزان سرقت تلفن همراه کمتر می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

کدخبر: 622386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟