رفتار خجالت آور  زن و شوهر در قزوین / آنها بازداشت شدند!

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدعلی فرهودی، رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت و توهین و افتراء در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ فرهودی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی متهمان شدند و طی هماهنگی با مراجع قضایی، متهمان را که زن و شوهر بودند به پلیس فتا احضار کردند و مورد بازجویی قرار دادند.

وی افزود: متهمان در ابتدا منکر انجام عمل مجرمانه از سوی خود بودند که با مشاهده مستندات جمع آوری شده پلیس، به ناچار لب به اعتراف گشودند و ضمن اعتراف به جرمشان، ابراز پشیمانی کردند .

پیام‌های صوتی اینستاگرامی دست مجرم را رو کرد

این مقام مسئول ادامه داد: مجرمان که دارای نسبت خویشاوندی با شاکی بودند، انگیزه خود از ایجاد مزاحمت و ارسال صداهای ضبط شده توهین‌آمیز به شاکی را، وجود اختلافات خانوادگی در گذشته و وجود سوءظن نسبت به شاکی عنوان کردند. در نهایت متهمان پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

این مقام انتظامی به کاربران گوشزد کرد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطر‌نشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟