مومو در قائم شهر دستگیر شد / او دختر 13 ساله را تا حد مرگ ترسانده بود

مومو/ به گزارش رکنا ، سامع خورشاد رئیس پلیس فتای مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان در شهرستان قائمشهر، مبنی بر ارسال پیام و کلیپ‌های تهدید آمیز موسوم به چالش مومو به دختر ۱۳ ساله‌اش در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، مالک سیم کارت که از آن طریق پیام‌ها و کلیپ‌های تهدیدآمیز برای فرزند شاکی ارسال می‌شده، شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران اظهار کرد: با شناسایی مالک خط تلفن این فرد در تحقیقات پلیس عنوان داشت، سیم کارت متعلق به وی بوده اما در اختیار فرزندش برای انجام تکالیف مدرسه بوده و فرزندش نیز بدون اطلاع والدین به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز در بستر شبکه اجتماعی واتساپ اقدام می‌کرد.

مومو شوخ طبع در قائم شهر  دستگیر شد

خورشاد افزود: این دانش‌آموز متخلف که تحت تاثیر چالش مومو قرار گرفته بود به انگیزه شوخی در بین همکلاسی‌های خود اقدام به ایجاد اکانت با تصویر مومو کرده و با ارسال پیام‌های تهدید آمیز به چند تن از دوستانش باعث ایجاد استرس و وحشت در بین آنان شد.

رئیس پلیس فتای مازندران از تشکیل پرونده برای متهم و معرفی وی به مرجع قضایی خبر داد و افزود: استفاده برخی از معلمان و دانش‌آموزان از شبکه‌های اجتماعی خارجی همچون واتساپ و تلگرام به منظور آموزش مجازی، امکان به خطر افتادن کودکان و نوجوانان در آسیب‌های فضای مجازی را افزایش داده است.

خورشاد افزود: این چالش باعث شده تا عده‌ای از افراد سودجو با استفاده از آن اقدام به ایجاد وحشت و همچنین تهدید و اخاذی و سرقت اطلاعات سایر افراد کنند که نیاز به تصویب قانون سخت و محکم از سوی قوه قضاییه در این رابطه است.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر خانواده‌ها و آموزش و پرورش در این حوزه بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی برای اجرای آموزش مجازی با رعایت قوانین و مقررات مرتبط با تولید و انتشار محتوا را خواستار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟