پاره شدن طناب دار از گردن مرد اعدامی / در زندان شهرکرد چه گذشت؟

رئیس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری از رهایی یک مجرم محکوم به قصاص از چوبه دار خبر داد و گفت: 5 فقره پرونده قتل در استان طی 6 ماهه نخست سال جاری سازش قطعی شده است.
به گزارش رکنا، کرم شیخ‌پور گفت: با میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف در زندان شهرکرد و رضایت اولیای دم، مجرم محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی یافت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان افزود: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست قوه قضائیه مبنی بر نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه، یک فقره پرونده قتل عمد با تلاش شبانه‌روزی اعضای شعبه شوراهای حل اختلاف در زندان شهرکرد به صلح و سازش منجر و اولیاء دم با گذشت از حق قانونی خود برای قصاص قاتل، موجب رهایی وی از چوبه دار شدند.

چرا این مرد در زندان شهرکرد اعدام نشد؟

وی ترویج فرهنگ صلح و سازش را اقدامی خداپسندانه برشمرد و عنوان کرد: اصلاح ذات‌البین و حل اختلافات مردم، گذشت و محبت را در جامعه بیشتر می‌کند.

شیخ‌پور ضمن اشاره به نقش مؤثر شورای حل اختلاف استان در مصالحه، آزادی زندانیان و جلب رضایت از اولیای دم در پرونده‌های قتل، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 35 هزار و 765 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد 34 هزار و 236 پرونده مختومه شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان با اشاره به اینکه طی این مدت تعداد 6 هزار و 828 فقره پرونده نیز به سازش منجر شده است، گفت: 5 فقره پرونده قتل در استان طی 6 ماهه نخست سال جاری سازش قطعی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟