برداشت میلیونی یک مرد از حساب 3 نفر / این مرد درگاه بانکی را شبیه سازی کرده بود

به گزارش گرو ه حوادث رکنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رئیس پلیس فتا تهران گفت: 5 مهرماه مرد جوانی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، فردی ناشناس از حساب بانکی اش مبلغ 490 میلیون ریال سرقت کرده است و موجودی حساب وی کسر شده است.

وی با بیان اینکه شاکی اظهار داشت، حساب بانکی اش رمز پویا دارد و علی رغم داشتن رمز پویا از حساب بانکی اش سرقت شده است، عنوان کرد: با دریافت شکایت و دستور قضائی مبنی بر شناسایی و بازداشت عامل کلاهبرداری، تیمی از کارشناسان سایبری مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی توضیح داد: در حین تحقیقات پلیسی بر روی پرونده دو پرونده دیگر به این پلیس ارجاع و مال باختگان نیز اظهارات مشابهی در خصوص سرقت موجودی بانکشان داشته اند.

کلاهبرداری میلیونی از حساب 3 نفر

وی اضافه کرد: در بررسی های پلیسی مشخص شد متهم اصلی پرونده با طراحی درگاهی شبیه به درگاه های بانکی اموال مال باختگان را سرقت کرده است و وجوه سرقت شده به حساب فردی در یکی از شهرستان های جنوبی کشور واریز شده است.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه در مجموع سه پرونده یک میلیارد و 200 میلیون ریال از سه کاربر فضای مجازی کلاهبرداری شده است، گفت: متهم اصلی پرونده در مخفیگاهش در شهر تهران دستگیر و به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی انتقال یافت.

سرهنگ گودرزی در خاتمه با اشاره به اینکه کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر اعضای این باند کلاهبرداری کماکان ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام استفاده از اینترنت بانک هوشیاری لازم را در خصوص صفحات جعلی که شباهت زیادی به درگاه بانکی دارند داشته باشید و تا قبل از اطمینان از اصالت صفحه مورد نظر اطلاعات کارت بانکی خود به همراه رمز دوم یا پویا را وارد نکنید و در صورت هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 617927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟