بی آبرویی دختر کرمانی که نمی خواست عروس شود

رئیس پلیس فتا استان کرمان ، از شناسایی فردی که با انتشار اکاذیب در شبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت کرده بود، خبر داد.

به گزارش رکنا،  سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با انتشار شماره تماس و آدرس محل کار وی در کانال های تگرامی به همراه درج مطالب غیراخلاقی موجبات آبروریزی وی را فراهم آورده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عامل هتک حیثیت شاکیه درشبکه های اجتماعی تلگرام که خواستگار سابق دخترش بود، مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد .

نه گفتن به خواستگار سبب هتک حیثیت دختر کرمانی شد

این مقام انتظامی افزود: با تحقیقات صورت گرفته‌ از متهم، مشخص شد خواستگار ناکام پس از شنیدن پاسخ منفی به‌ قصد انتقام گرفتن اقدام به هتک حیثیت وی در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

سرهنگ یادگارنژاد به افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در فضای مجازی می‌کنند هشدار داد: بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای هر کس بوسیله سامانه‌های رایانه‌ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم نماید به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: با توجه به قابلیت‌های فضای مجازی و انتشار سریع اطلاعات در این فضا، کاربران از ارائه اطلاعات شخصی مانند عکس، فیلم و آدرس محل سکونت و کار به افراد ناشناس خودداری نموده و از اعتماد بیجا به کاربران در فضای مجازی پرهیز کنند.هم چنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش مردمی اطلاع رسانی نمایند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟