به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از سال 97 با درگیری مرگبار در حمام زندان بزرگ تهران آغاز شد. مأموران مراقبت از زندانیان پس از اطلاع از درگیری به قصد خاتمه نزاع به موضوع ورود کردند که متوجه شدند یکی از زندانی‌ها به نام حمید بشدت مجروح شده است. بلافاصله مجروح حادثه به بیمارستان منتقل شد اما ساعاتی بعد پزشکان مرگ او را بر اثر خونریزی شدید اعلام کردند و پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.
مأموران پس از بررسی‌های اولیه و تحقیقات میدانی یکی از زندانی‌ها به نام محمود را که با وارد کردن ضربه چاقو مسبب قتل حمید شده بود بازداشت و به اداره آگاهی منتقل کردند. متهم در همان بازجویی‌های اولیه اتهام قتل را پذیرفت و گفت: چندی قبل متوجه شدم حمید یکی از زندانیان را که پسر کم سن و سالی بود و تازه به زندان آمده بود اذیت می‌کرد و آن جوان هم به خاطر ترس از حمید نمی‌توانست اعتراضی کند.

یک روز متوجه گریه‌های این جوان شدم و تصمیم گرفتم به حمید بفهمانم که نباید هرکاری دوست داشت در زندان انجام دهد. روز حادثه در ساعت هواخوری من چاقوی دست‌سازی را که خودم درست کرده بودم برداشتم تا با مقتول درگیر شوم. وقتی درهواخوری به هم رسیدیم من به او حمله کردم و با تهدید گفتم که اگر یکبار دیگر پسر جوان را اذیت کند با من طرف است. با دخالت مأموران درگیری تمام شد. بعد از ساعت هواخوری من به سلولم رفتم و این بار حمید به سراغم آمد و به من حمله کرد این بار زندانی‌ها مانع او شدند تا اینکه زمان حمام رفتن شد من به محض اینکه وارد حمام زندان شدم، او شروع به فحاشی کرد که من سکوت کردم اما او دست‌بردار نبود. بعد به من حمله کرد و من با تیزی او را زدم. قصدی برای قتل نداشتم اما او با حمله به من مجبورم کرد تا برای دفاع از خودم به او چاقو بزنم.
بعد از گفته‌های متهم کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. خرداد سال جاری جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد و از آنجایی که متهم به دلیل کرونا حاضر نشده بود در دادگاه شرکت کند، پرونده بدون حضور متهم مورد رسیدگی قرار گرفت. ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند.
در ادامه وکیل مدافع او در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکلم مدعی است در دفاع از خودش مجبور به قتل شده است. آن طور که مدارک موجود در پرونده نشان می‌دهد در دور دوم درگیری مقتول به سمت موکل من حمله کرده و موکلم هم مجبور به دفاع از خودش شده است بنابراین به عنوان وکیل مدافع او درخواست صدور حکم برائت دارم.
بعد از گفته‌های طرفین پرونده، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به اینکه متهم با چاقو به مقتول که چیزی در دست نداشته حمله کرده و او را زده بود ادعای دفاع مشروع او را قبول نکردند و حکم بر قصاص متهم صادر شد. رأی صادره مورد اعتراض متهم و وکیل مدافعش قرار گرفت و دیوان عالی کشور آن را مورد بررسی قرار داد اما اعتراض مورد تأیید قرار نگرفت و رأی قصاص متهم تأیید شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟