قتل جوان تهرانی با شمشیر سامورایی

به گزارش رکنا، عصر بیست و سوم تیر ماه سال 94 جدال خونین در روستای پلایین به پلیس اعلام شد که طی آن پسر 30 ساله ای به نام اسماعیل با ضربه های شمشیر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده بود .ماموران پلیس بلافاصله به محل درگیری در منطقه مرتضی گرد رفتند و پیگیر ماجرا شدند. اما همان موقع خبر رسید اسماعیل به خاطر شدت خونریزی جان سپرده است .بررسی ها نشان می‌داد عامل جنایت مجتبی ۲۷ ساله بوده است.

پلیس با اطلاعاتی که از شاهدان گرفت مجتبی را بازداشت کرد.

اعتراف به جنایت خونین / جدال خونین در پلایین

مجتبی به قتل اعتراف کرد و گفت: در آن دعوا مست و عصبانی بودم که تصمیم گرفتم اسماعیل را ادب کنم.شمشیرسامورایی را برداشتم و به سمت محل زندگی اسماعیل رفتیم. در بین راه سه نفر از دوستانم را هم دیدم و ماجرا را با آنها در میان گذاشتم. آنها در حالی که چوب و چماق در دست داشتند همراهم آمدند.وقتی به محل رسیدیم من و اسماعیل با هم درگیر شدیم اما دوستانم فقط شاهد ماجرا بودند و هیچ ضربه ای به او نزدند.

و ی ادعا کرد تیغه شمشیر کند بوده و ضربه ها ی وارد شده به اسماعیل با شمشیر وی کشنده نبوده است.

سه شرکت کننده در نزاع منجر به قتل نیز تحت بازجویی قرار گرفتند و مجتبی را عامل قتل خواندند.

درخواست قصاص برای قاتل بی رحم

متهمان دی ماه سال 98 در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه پدر و مادر قربانی برای مجتبی حکم قصاص خواستند.

مادر داغدار در حالی که اشک می‌ریخت گفت :پسرم به تازگی عقد کرده بود اما مجتبی که با پسرم دوست بود ،با بی‌رحمی زیاد و با ضربه های شمشیر او را کشت و با وثیقه آزاد شد. من به همین خاطر حاضر به گذشت نیستم.

نزاع دسته جمعی در پلایین موجب قتل یک جوان

سپس در ادامه، وکیل مجتبی به دفاع پرداخت و گفت :موکلم که امروز در دادگاه حاضر نیست و با قرار وثیقه سنگین آزاد شده ،در درگیری دسته جمعی قصد قتل نداشته و ناخواسته شمشیر با کتف مقتول برخورد کرده است.از این رو تقاضای تبرئه موکلم از اتهام قتل عمد و صدور حکم به اتهام قتل شبه عمد را دارم.

سپس سه شرکت کننده در دعوا که با قرار وثیقه آزاد بودند یک به یک به دفاع پرداختند. یکی از آنها گفت: من از محل کارم که میدان تره بار بود به خانه برگشتم و متوجه درگیری دوستانم با اسماعیل و دوستانش شدم. طرفین دعوا همگی مست بودند. من با مجتبی که دوست صمیمی ام بود صحبت کردم و از او خواستم تا وارد دعوا نشود اما گوش نکرد .مجتبی گفت اگر دست خالی وارد دعوا شویم ممکن است کشته شویم. به همین خاطر به داخل خانه رفتم و شمشیر سامورایی تزیینی را از روی دیوار برداشتم. وقتی وارد دعوا شدیم مجتبی شمشیر را از من گرفت و یک ضربه به کتف مقتول زد. همان موقع اسماعیل و مجتبی با هم روی زمین افتاده بودند .وقتی مجتبی از روی زمین بلند شدم بلافاصله سوار موتور شدیم و با هم فرار کردیم.ما صبح روز بعد فهمیدیم مجتبی جان سپرده است .

دو متهم دیگر نیز گفتند : وقتی دعوا بالا گرفت یکی از دوستان مقتول با کاتر به پشت یکی از دوستان مجتبی زد. همان موقع مجتبی گفت دوستش به خاطر او زخمی شده وباید اسماعیل را تنبیه کند. مجتبی با شمشیر به آنها حمله کرد اما ما ندیدیم چه کسی ضربه را به مقتول زده است.

با پایان اظهارات متهمان قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده مجتبی را به قصاص محکوم کردند.اما این حکم با طرح ایراداتی در دیوان عالی کشور تایید نشد.

قاتل جوان جلب رضایت اولیای دم را گرفت

در مدتی که مجتبی با قرار وثیقه آزاد بود توانست رضایت اولیای دم را جلب کند. با گذشت اولیای دم از قصاص ،مجتبی خودش را به پلیس معرفی کرد و دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

وی به تشریح جزییات ماجرا پرداخت و گفت: من در آن درگیری فقط شمشیر را به دست گرفته بودم تا اسماعیل و دوستانش را بترسانم. گمان می کردم وقتی شمشیر سامورایی در دست داشته باشم آنها می ترسند و به سمت من حمله نمی کنند. اما آنها به سمت من و دوستانم حمله ور شدند. باور کنید ضربه ای که به اسماعیل زدم موجب مرگ او نشد. ولی من توانستم با پرداخت دیه رضایت پدر و مادر وی را جلب کنم. حالا از قضات تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟