اعدام برای عروس قاتل شهر ری / او با ریختن سطل اسید داماد را زیر پتو کشت

به گزارش رکنا، آذر ماه سال 96 یک زن افغان در خانه اش در شهر ری روی همسرش که خواب بود اسید پاشید و او را سوزاند.این مرد به بیمارستان منتقل شد اما به خاطر شدت سوختگی جان سپرد.به این ترتیب زن جوان بازداشت شد.

اسیدپاشی زن جوان بر روی همسرش

وی در تشریح جزییات ماجرا گفت: من و همسرم از همان ابتدای زندگی مشترک با هم اختلاف داشتیم. همسرم مرد بدخلقی بود و مدام مرا اذیت می کرد. صاحب یک پسر بودیم اما همسرم به من و فرزندم خرجی نمی داد .به همین خاطر هر روز با هم دعوا داشتیم. آخرین بار دعوا میان من و همسرم بالا گرفت و همسرم مرا به شدت کتک زد. به همین خاطر کینه او را به دل گرفتم.من قبلا او را تهدید به اسیدپاشی کرده بودم اما همسرم به این حرف هیچ توجهی نکرده بود.

زن جوان ادامه داد: من آن شب تا صبح برای انتقام گیری از همسرم فکر کردم. تا اینکه نزدیک های صبح تصمیم گرفتم نقشه ام را عملی کنم. به انباری خانه رفتم و ظرف 4لیتری حاوی اسید را برداشتم. من با ظرف اسید بالای سر همسرم که زیر پتو خواب بود، حاضر شدم. می خواستم او را تهدید کنم تا دست از بد رفتاری بردارد ولی همسرم با دیدن من بالای سرش از خواب پرید و ناخواسته ظرف اسید روی بدنش ریخت. من که شوکه شده بودم بلافاصله با اروژانس تماس گرفتم ولی کار از کار گذشته بود.

به دنبال اعتراف های این زن و در حالی که پزشکی قانونی سلامت روان وی را تایید کرده بود او در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه مادر قربانی برای عروسش حکم قصاص خواست.

سپس متهم به دفاع پرداخت و از اولیای دم خواست تا به خاطر فرزندش او را ببخشند. با رد این درخواست از سوی اولیای دم قضات وی را به قصاص محکوم کردند.

شکسته شدن حکم قصاص در دیوان عالی کشور

حکم صادره در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و چون در روال رسیدگی به پرونده ، گزارش پزشکی قانونی به اولیای دم ابلاغ نشده بود قضات دیوان عالی کشور حکم صادره را تایید نکردند و پرونده را برای رفع نواقص به دادگاه برگرداند.

با رفع نواقص ، زن جوان دیروز بار دیگر در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه گزارش پزشکی قانونی به اولیای دم ابلاغ شد و مادر مقتول گفت: من به هیچ عنوان از خون پسرم گذشت نمی کنم و برای عروسم قصاص می خواهم. این زن مستحق مرگ است.

سپس زن جوان در حالی که اشک می ریخت به دفاع پرداخت و گفت: باور کنید من قصد کشتن همسرم را نداشتم. فقط می خواستم او را بترسانم تا دست از بداخلاقی بردارد.حتی قبلا بارها به او گفته بودم با اسید خودم و پسرمان را می سوازنم ولی همسرم با بی اعتنایی جوابم را می داد . رفتارهای بد همسرم و بی اعتنایی های او به من و زندگی مان موجب شد تا دست به این کار بزنم.حالا می گویم پشیمانم و از خانواده همسرم تقاضا دارم به خاطر نوه خردسالشان مرا ببخشند.

حکم قصاص برای زن اسید پاش صادر شد

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و این بار نیز وی را به قصاص محکوم کردند.حکم صادره در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. به این ترتیب زن جوان در لیست سیاه اعدام قرار گرفت.وی اگر نتواند در فرصت باقی مانده رضایت اولیای دم را جلب کند ،پای چوبه دار می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟